کار‌هایی که تقریبا هیچکدامتان نمی‌توانید انجام دهید



 بشر در چند دهه اخیر رکورد‌های زیادی را ثبت کرده است. با این حال، توانایی ما را اصول علمی خاصی محدود می‌کند و انجام برخی کار‌ها برایمان تقریبا غیرممکن است. بیایید با حقایقی درباره توانایی‌های انسان آشنا شویم که شما را شگفت زده می‌کند.

 

۸ بار تا کردن کاغذ 

اخبار,اخبار گوناگون

طبق آزمایش‌هایی که انجام شده، حتی یک کاغذ بسیار بزرگ خشک را نمی‌توان بیش از ۷ بار تا کرد و این با کاغذ A4 ثابت شده است.

 

خم کردن انگشت کوچک بدون حرکت دادن انگشت حلقه 

اخبار,اخبار گوناگون

همه انگشت‌ها به هم متصل هستند. آن‌ها تاندون‌های خم‌کننده دارند که به شما اجازه می‌دهد انگشتانتان را خم کنید. اگر سعی کنید یکی را خم کنید، انگشت دیگر هم همراه با آن خم می‌شود.

 

کار‌های عجیب با زبان 

اخبار,اخبار گوناگون

اعتقاد بر این است که توانایی انجام کار‌های مختلف با زبان به صورت ژنتیکی به ارث می‌رسد. توانایی لوله کردن زبان را اغلب یک ویژگی غالب می‌نامند و افراد زیادی نمی‌توانند ابن کار را انجام دهند.

 

تکان دادن گوش

اخبار,اخبار گوناگون

تکان دادن گوش‌ها برای اجداد باستانی ما مفید بود، اما در نهایت عملکرد خود را از دست داد. برای این کار باید از سه ماهیچه استفاده کنید که بالا، پشت و جلوی گوش قرار دارند.

 

مشت خود را داخل دهانتان بگذارید

اخبار,اخبار گوناگون

برای این کار باید دهان بزرگ و مشت کوچکی داشته باشید. دست انسان بالغ معمولا بین ۱۵.۲ و ۲۷.۹ سانتیمتر است؛ و دهان معمولی ۷ سانتیمتر است.

 

لیسیدن آرنج

اخبار,اخبار گوناگون

فقط در صورتی می‌توانید این کار را انجام دهید که زبان بلند و دست کوتاهی داشته باشید. علاوه بر این باید انعطاف‌پذیر باشید.

 

حرف زدن هنگام دَم

اخبار,اخبار گوناگون

 تار‌های صورتی مثل فلوت هستند. برای حرف زدن باید هوا از آن‌ها عبور کند تا لرزش و صدا ایجاد شود. می‌توانید حین نفس کشیدن صدا‌ها تولید کنید؛ اما صداهای عجیب.

 

خوردن یک قاشق پر از دارچین

اخبار,اخبار گوناگون

 دارچین حاوی موادی است که منجر به رفلکس حلقی می‌شود و مقدار زیاد آن باعث حساسیت در دهان و گلو می‌شود؛ بنابراین بهتر است زیاده‌روی نکنید.

 

غلغلک دادن خودتان

اخبار,اخبار گوناگون

 متخصصان اعصاب مخچه را بخشی از مغز می‌دانند که مانع غلغلک دادن خودمان می‌شود. این بخش از مغز احساسات منتظره و غیرمنتظره را تشخیص می‌دهد.

 

نفستان را حبس کنید

اخبار,اخبار گوناگون

 نمی‌توانید فقط با نگه داشتن نفستان بمیرید. اکسیژن برای فرآیندهای متابولیک بدن ضروری است و سیستم حسی ما طوری طراحی شده که سطح کربن‌دی‌اکسید را اندازه می‌گیرد و باعث تنفس می‌شود. وقتی کربن‌دی‌اکسید به حد خاصی می‌رسد، احساس می‌کنید فورا باید نفس بکشید و بدنتان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

 

چرخان سریع دست‌ها با سرعت برابر

اخبار,اخبار گوناگون

 ما موجودات متقارنی نیستیم و این درباره دست‌ها هم صدق می‌کند. در بیشتر افراد دست راست قوی‌تر از دست چپ است بنابراین سریع‌تر آن را حرکت می‌دهید یا دایره بزرگی درست می‌کنید.

 

شکستن تخم‌مرغ درحالیکه که بالا و پایین آن را گرفته اید

اخبار,اخبار گوناگون

 دلیل داشته که خداوند شکل کروی را برای تخم‌مرغ‌ها انتخاب کرده است. وقتی تخم‌مرغ را با انگشتانمان فشار دهیم، فشار در سراسر سطح تخم‌مرغ توزیع می‌شود و اگر فشار یکسان روی کل تخم‌مرغ اعمال شود، تنش کمتری به پوسته وارد می‌شود.

 

برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------