سگ گردانی و سگ بازی در اراک ممنوع شد



اخبار,اخبار اجتماعی,سگ گردانی و سگ بازی در اراک

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: سگ گردانی و سگ بازی در اماکن عمومی ممنوع است و با خاطیان برخورد می شود.

 

«عباس قاسمی» در این اطلاعیه عنوان کرده است: با توجه به نارضایتی گسترده مردمی در خصوص روند فزاینده پدیده سگ گردانی و سگ بازی در اماکن عمومی از قبیل پارک ها، خیابان ها و مجتمع های مسکونی ضوابط قانونی در این خصوص اعمال خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: سگ گردانی و سگ بازی در منظر عمومی انحراف از ارزش های اخلاقی و اسلامی است و موجب جریحه دار شدن احساسات دینی و مذهبی مومنین و شهروندان می شود از سوی دیگر نیز این عمل رعب و وحشت برای اطفال، نوجوانان، دختران و سالمندان، خطراتی را از جمله حمله و گاز گرفتگی در پی دارد که به استناد ماده ۵۲۲ قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد قانونی است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک اظهار کرده است: سگ گردانی همچنین از طریق دفع فضولات، ریختن بزاق دهان و سایر ترشحات می تواند عامل بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات را فراهم سازد و بدین لحاظ به عنوان مصداقی از تهدید علیه بهداشت عمومی به استناد ماده ۶۸۸ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد قانونی است.

قاسمی در این اطلاعیه می افزاید: فرماندهی انتظامی شهرستان اراک مکلف است با ابلاغ به کلیه یگان های تحت امر، موضوع را در دستور کار قرار داده و در صورت وقوع پدیده سگ گردانی، ضمن تحویل سگ به شهرداری و باغ وحش، دارنده آن را برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی کند.

 

وی عنوان کرده است:. ارایه هرگونه مجوز و یا به اصطلاح شناسنامه در خصوص نگهداری و یا مالکیت سگ های زینتی و یا سگ هایی که نگهداری آن ها از نظر شرع مقدس اسلام مجاز نیست در خصوص ممنوعیت سگ گردانی کارساز نیست.

 

دادستان عمومی و انقلاب اراک تاکید کرده است: شهرداری اراک نیز به استناد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری و مطابق دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد مصوب یازدهم آبان ۸۷ مکلف به جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد از سطح این کلانشهر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------