سفر ماجراجویان به شهر کوچک نفرین شده در ایتالیا



 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,شهر کوچک نفرین شده

 

 با وجود زیبایی سحرانگیز و مناظر زیبایی که یکی از شهرهای کوچک ایتالیا را احاطه کرده است، اما در عین حال در پسِ خانه‌های این منطقه کوچک رازهای بسیاری نهفته است. بسیاری از ایتالیایی‌ها از بردن نام این شهر که به شهر (نفرین‌شده) معروف است، خودداری می‌کنند. شایعات بسیار و قصه‌های مختلفی درباره این شهر و تاریخ آن وجود دارد.

 

مردم ایتالیا بر این باورند که بردن اسم شهر کولوبرارو باعث بدشانسی و بدبیاری می‌شود و اتفاقات بدی را رقم می‌زند. بنا به گزارش روزنامه سان، این شایعات زمانی شکل گرفت که داستان‌های مختلفی پیرامون شهر شکل گرفت.

 

ایتالیایی‌ها تلاش می‌کنند تا حد امکان اسم این شهر را بر زبان نیاورند و خود را به دردسر نیندازند. افسانه این نفرین به دهه چهل قرن بیستم بازمی‌گردد. شهردار شهر بیاجیو ویرجیلیو در یک نشست گفت: اگر حقیقت را نگویم این لوستر سقوط خواهد کرد. بعد از چند ثانیه لوستر،  روی سر او سقوط کرد و خرد شد. از آن زمان مردم به این باور رسیدند که شهر به دلیلی ناشناخته مورد نفرین قرار گرفته است.

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,شهر کوچک نفرین شده

 

علاوه بر ساکنان محلی، ماجراجویان شجاعی که به داستان‌های خیالی و ترسناک علاقه دارند در کولوبرارو دیده می‌شوند. اما آنها در تاریکی شب هیچ وقت از خانه‌ها و محل ‌اقامت خود خارج نمی‌شوند.

  

این روزنامه به وجود حالت های عجیب اشاره و آنها را غیر قابل تأکید توصیف می‌کند. اتفاقاتی که از نظر آنها نمی‌توانست از نظر پزشکی قابل تفسیر باشد، برای مثال تولد افرادی با دو قلب یا سه ریه و ... و رخ دادن رانش‌های زمین و یا تصادفات عجیب در شهر که فقط برای مسافران موجود در شهر نفرین شده اتفاق می‌افتاد.

 

النا دی ناپولی یکی از ساکنان شهر  ادعا می‌کند: من از این شومی و نحوست در امان هستم. این اتفاقات ترسناک فقط برای افرادی رخ می‌دهد  که برای اولین بار پا به شهر می‌گذارند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,شهر کوچک نفرین شده

  

از طرف دیگر بسیاری، ماجرای نفرین‌ها و افسانه‌هایی را که درباره این شهر به وجود آمده است را رد می‌کنند و اصرار دارند که لوستر در حین گفتگوی شهردار به طور اتفاقی به خاطر چفت و بست نامناسبش سقوط کرده و بیشتر افراد هر حادثه بد را به داستان معروف شهر ربط می‌دهند و این باعث افزایش شایعات می‌شود.

 

کولوبرارو شهری در استان ماترا است که در منطقه باسیلیکاتا در جنوب ایتالیا واقع شده است و در یک تپه مرتفع و مشرف به دره رودخانه سین ساخته شده است و با وجود همه این افسانه ها، مقصد گردشگری مهمی برای افرادی است که از خارج به این کشور می‌آیند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,شهر کوچک نفرین شده

 

 

تابناک با تو

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------