آرامگاه پنج هزار ساله مصری برای گشت و گذار مجازی باز می‌شود



در دوران قرنطینه، شاید یکی از جذاب‌ترین کار‌هایی که می‌توان انجام داد، کشف و شهود است. شاید به همین دلیل است که برخی موزه‌ها و گردشگاهها، کاربران مجازی را به گشت و گذار آنلاین تشویق می‌کنند. این هفته هیئت جهانگردی مصر، جهان را به داخل مقبره ۵ هزار ساله ملکه مرسانخ سوم دعوت کرد. ورود به این تور گردشگری رایگان است و خبری از هزینه معمول ۵۰ پوند مصری (حدود ۲.۵۰ پوند) نیست.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,آرامگاه پنج هزار ساله

 

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این تور یکی از چهار سفر مجازی از سایت‌های تاریخی مصر است که در هنگام قرنطینه سراسری تبلیغ می‌شود. با استفاده از الگوبرداری سه بعدی توسط دانشگاه هاروارد، این سفر مسافرتی واقعی است و با یک کلیک، حس ملموس حضور در یکی از بهترین مقبره‌های دوران باستان را به علاوه اطلاعات و بازسازی رایانه‌ای دریافت می‌کنید.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,آرامگاه پنج هزار ساله

 

این مقبره در سال ۱۹۲۷ توسط جورج اندرو ریزنر هاروارد حفاری شد. این مقبره تا حدی زیبا و خیره کننده بود که باستان شناس آمریکایی از کیفیت نقاشی‌های مقبره خیره شده بود بعداً در بولتن موزه هنر‌های زیبا نوشت: «هیچکدام از ما چیزی شبیه به آن را ندیده ایم.» در هر دو طرف ورودی این مقره، نقوش برجسته ریز و رنگین کمانی که با رنگ‌های خاکی ۵۰۰۰ ساله رنگ آمیزی شده است دیده می‌شود.

 

 

  انتخاب 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------