ترین‌های 2019



اخبار,اخبارگوناگون,ترین‌های 2019

این روزها با افزایش نفوذ شبکه جهانی وب در سراسر جهان، اخبار با سرعت عجیبی از هر نقطه جهان به دیگر نقاط مخابره می‌شود. لحظه به لحظه به تعداد کاربران فضای مجازی افزوده شده و افراد بیشتری به فعالیت در آن می‌پردازند. در سال 2019 هم اتفاقات و پدیده‌هایی بودند که بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفتند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

 

اخبار,اخبارگوناگون,ترین‌های 2019


پرفالوئرترین صفحه اینستاگرام
«کریستیانو رونالدو» فوتبالیست مشهور در سال 2019 همانند سال گذشته بیشترین دنبال‌کننده را در بین صفحات مجازی داشت. این ستاره پرتغالی که هم‌اکنون عضو باشگاه یوونتوس است، در سال 2019 با 195 میلیون دنبال کننده به عنوان اولین صفحه در همه شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. او موفق شد با اختلاف حدود 25 میلیونی همچنان بالاتر از سلبریتی‌های مشهور دیگری همچون «سلنا گومز»، «آریانا گرانده»، «دواین جانسون» و «کیم کارداشیان» قرار بگیرد.

اخبار,اخبارگوناگون,ترین‌های 2019


پردرآمدترین ورزشکار سال
فوق ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا در فهرست پردرآمدترین ورزشکاران جهان منتشر شده از سوی نشریه فوربس، صدرنشین شد تا بار دیگر رقیب سنتی خود یعنی «رونالدو» را شکست دهد. کاپیتان آبی‌اناری‌ها در سال جاری در مجموع ۱۲۷ میلیون دلار در آمد داشته، این در حالی است که فاصله وی با نفر دوم این فهرست یعنی «کریستیانو رونالدو» ۱۸ میلیون دلار است. در این فهرست، «سائول کانسلو آلوارز» بوکسور با ۹۴ میلیون دلار، پردرآمدترین ورزشکار غیر فوتبالیست است که در رده چهارم و بعد از نیمار قرار دارد. نکته جالب این‌که بعد از «فدرر» تنیس‌باز که در رده پنجم قرار دارد، 2 راگبی باز و 3 بسکتبالیست در بین 10 نفر اول فهرست پردرآمدترین ورزشکاران سال 2019 قرار گرفته‌اند.

 

اخبار,اخبارگوناگون,ترین‌های 2019


تخم مرغ معمولیِ رکوردشکن
پرلایک‌ترین شخصیت سال 2019 در کمال تعجب یک انسان نبود بلکه یک تخم مرغ بود. یک تخم مرغ ساده که هیچ تفاوت ویژه‌ای با میلیون‌ها تخم مرغ دیگر جهان نداشت و انگار خاص بودنش در همین بود. ایجاد کنندگان صفحه پرحرف و حدیث World record egg چند جوان آمریکایی بودند که در واکنش به رکوردشکنی کایلی جنر (سلبریتی معروف آمریکایی) این پروژه را راه‌اندازی کردند. کایلی جنر اوایل ژانویه با گذاشتن عکس دخترش موفق شد با ثبت 18 میلیون لایک رکورد بیشترین لایک برای یک پست فضای مجازی را بشکند. همین موضوع باعث شد ایجاد کنندگان صفحه تخم مرغ معروف، سعی کنند با شکستن رکورد او پوچ بودن تعداد لایک و نیاز کاذب به گرفتن لایک را نشان دهند. آن‌ها موفق شدند با عکس یک تخم مرغ 54 میلیون لایک بگیرند.

اخبار,اخبارگوناگون,ترین‌های 2019


موز هنری و گران‌قیمت
فروش یک موز کاملا معمولی به قیمت 120 هزار دلار در اواخر سال2019 هم پدیده‌ای بود که عجیب بودن اتفاقات این سال را تکمیل کرد و یکی از پربازدیدترین مطالب سال گذشته بود. این موز که با یک چسب به دیواری چسبانده شده بود، به عنوان یک اثر هنری در یک گالری در میامی آمریکا به نمایش گذاشته شد. خالق این اثر یک هنرمند ایتالیایی بود که اثرش به قیمت 120 هزار دلار به فروش رسید اما پیش از آن که از گالری خارج شود توسط یک هنرمند آمریکایی که خود را «هنرمند گرسنه» نامید، مقابل دوربین‌ رسانه‌ها خورده شد. پس از این اتفاق مسئولان گالری خیلی راحت این موز را با موزی دیگر جایگزین کردند!

اخبار,اخبارگوناگون,ترین‌های 2019


دختر ناجی محیط زیست!
«گرتا تونبرگ» دختر 16 ساله سوئدی با مجموعه فعالیت‌های خودش و یک سخنرانی در همایش اقدام برای اقلیم 2019 به یکی از افراد مشهور این سال تبدیل شد. او که از حمایت رسانه‌ای مخصوصی هم سود می‌برد به سرعت به صدر اخبار و شبکه‌های اجتماعی رسید. تصاویر گریه کردن او به‌دلیل نگرانی برای گرمایش جهانی به سرعت توسط کاربران دیده و بازنشر شد. البته منتقدان زیادی هم اقدامات او را شوآف‌ بی‌نتیجه دانستند که نمی‌تواند تاثیر مثبتی بر توقف پدیده گرمایش جهانی داشته باشد.

 

اخبار,اخبارگوناگون,ترین‌های 2019


بزرگ‌ترین کانال تلگرامی
کانال تلگرامی آخرین خبر را با بیش از سه میلیون و 300 هزار عضو می‌توان بزرگ‌ترین کانال تلگرامی سال 2019 به حساب آورد. کانالی که روزانه به صورت لحظه‌ای اقدام به انتشار خبر می‌کند و هم اکنون بسیار فعال و پربازدید است. این رسانه  در تلاش بوده اخبار تلخ و شیرین جهان را به سرعت به دست فارسی‌زبانان برساند.البته دو کانال با تعداد اعضای بیشتری در تلگرام وجود دارد که با توجه به آمار سایت آنالیز کانال های تلگرام با عنوان «Tgstat» مشخص می شود که تعداد بازنشرها و بازدیدهای کانال آخرین خبر چندین برابر این دو کانال است به عنوان مثال باز نشر در بزرگ‌ترین کانال 48.41 و در آخرین خبر 431.16 است. به    همین دلیل به نظر می رسد بیشتر اعضای آن ها غیر فعال یا غیر واقعی باشند.

 

اخبار,اخبارگوناگون,ترین‌های 2019


سیاه چاله‌ای که سلبریتی شد
قطعا یکی از مشهورترین عکس‌های سال میلادی گذشته، ثبت اولین عکس از یک سیاه چاله بود.این تصویر توسط تلسکوپ ایونت هوریزون ثبت و به یکی از پربازدیدترین عکس‌های 2019 تبدیل شد. این سیاه چاله واقع در کهکشان مسیر 87 ، 500 میلیون تریلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد و جرمش نزدیک به 6.5 میلیارد برابر خورشید است که گفته شده باید یکی از سنگین‌ترین سیاه چاله‌های موجود باشد. توصیف‌هایی مانند «یک غول واقعی» و «قهرمان سنگین وزن سیاه چاله‌های کیهان» از جمله توصیف‌هایی بود که درباره این سیاه چاله در مجامع علمی به کار رفت.

اخبار,اخبارگوناگون,ترین‌های 2019


انتقام‌جویان، پربازدید و پرجست‌وجو
فیلم Avengers: Endgame که به عنوان چهارمین قسمت از مجموعه «انتقام‌جویان» شناخته می‌شود، در سال 2019 علاوه بر این که به یکی از معروف‌ترین فیلم‌ها تبدیل شد رکوردهای بسیاری را جابه جا کرد. اولین رکورد شاید مربوط به انتشار تریلر این فیلم باشد که پس از انتشار بیش از 289 میلیون نفر در 24 ساعت اول تماشایش کردند. فیلم انتقام جویان 4 توانست تنها در 6 ساعت، رکورد پیش فروش بلیت های سایت فندنگو را بشکند. همچنین عنوان پربازدیدترین فیلم جست وجو شده در گوگل هم به این فیلم رسید. صفحه ویکی پدیای این فیلم نیز با حدود 49 میلیون بازدید، پربازدیدترین صفحه ویکی پدیای 2019 شد.

 

اخبار,اخبارگوناگون,ترین‌های 2019


رکوردی که از دست رفت
 بعد از ۱۵ سال بالاخره در سال 2019 رکورد جادویی حسین رضازاده به دست لاشا تالاخادزه از گرجستان به صورت رسمی شکسته شد. با این‌که تغییر اوزان وزنه برداری از سال گذشته باعث شده بود که رکورد رضازاده در حرکت دوضرب دسته ۱۰۵+ کیلوگرم دست نخورده باقی بماند، اما حالا چه در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم و چه در مجموع تمام دهه‌های اخیر که وزنه برداری در جریان بوده، تالاخادزه با مهار ۱۶۴ کیلوگرم، عنوان قوی‌ترین مرد جهان را یدک می‌کشد. حسین رضازاده از المپیک سیدنی رکورد‌های خیره کننده خود را آغاز کرد و حدود ۷، ۸ سال در دسته فوق سنگین اجازه خودنمایی را به هیچ وزنه برداری نمی‌داد. اوج کار این مرد قدرتمند تاریخ وزنه برداری ایران، در المپیک ۲۰۰۴ آتن بود که توانست آن رکورد تاریخی یعنی ۲۶۳.۵ کیلوگرم را در حرکت دوضرب به ثبت برساند. حالا هر ۳ رکورد یک‌ضرب، دوضرب و مجموع جهان چه در اوزان فعلی و چه در اوزان قبلی در دست این ورزشکار گرجستانی است.

خبرهایی که جهان را تکان دادند
شاید یک خبر معین نباشد که بتوانیم آن را به عنوان تاثیرگذارترین و پربازدیدترین خبر سال 2019 انتخاب کنیم. مجموعه خبرهایی بودند که نقل محافل رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی شدند و بر مردم زیادی در جهان تاثیر گذاشتند. قتل خاشقچی که در اکتبر 2018 اتفاق افتاده بود سرانجام در 25 سپتامبر 2019 توسط بن سلمان مسئولیتش بر عهده گرفته شد. دیگر اخبار پربازدید 2019 موارد زیر بودند: حمله تروریستی به مسجدی در نیوزیلند با 50 کشته (15 مارس)، آتش سوزی در کلیسای جامع نوتردام (15 آوریل)، مرگ ابوبکر بغدادی (26 اکتبر) و آشوب‌ها و اعتراضات خیابانی در هنگ کنگ که چندین ماه استمرار داشت.

 

روزنامه خراسان

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------