چه کشورهایی دیگر روی نقشه نیستند؟



اخبار,اخبارگوناگون,کشورهایی که دیگر روی نقشه نیستند
کشور هایی بوده ا ند که با گذشت زمان به دلایلی همچون آشفتگی های قومی و جنگ داخلی و مبارزه برای استقلال و ادغام سیاسی، از بین رفته‌اند؛ کشورهایی که دیگر روی نقشه جغرافیایی کره زمین دیگر وجود خارجی ندارند.

به گزارش  ایسکانیوز، در طول تاریخ کشورهای مختلفی وجود داشته‌اند که به دلایل مختلفی به‌وجود آمده و از بین رفته‌اند. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از این کشورها می‌پردازیم.

اخبار,اخبارگوناگون,کشورهایی که دیگر روی نقشه نیستند


چکسلواکی
پس از تقسیم امپراتوری «اتریش-مجارستان» بین نژادهای مختلف این کشور در پایان جنگ جهانی اول، «چکسلواکی» در سال 1918 و در مرکز اروپا تشکیل شد. این کشور شامل سه منطقه «بوهمیا»،« موراویا» و «اسلواکی» بود.این کشور باثبات ابتدا به اشغال آلمان درآمد سپس توسط شوروی اشغال شد و حکومت آن به کمونیستی تبدیل شد.حکومت کمونیستی با انقلاب سال 1989 پایان یافت و در سال 1993 کشور بصورت مسالمت آمیز به دو کشور مستقل «جمهوری چک» و «اسلواکی» تقسیم شد. «جمهوری چک» پرچم سابق را حفظ کرد.

 

اخبار,اخبارگوناگون,کشورهایی که دیگر روی نقشه نیستند


ویتنام شمالی و جنوبی
ویتنام زمانی مستعمره فرانسه در جنوب شرق آسیا بود که به اشغال «امپراتوری ژاپن» در آمد. بعد از شکست ژاپن در جنگ، ویتنامی ها توانستند فرانسه را در سال 1954 از کشورشان بیرون کنند ولی بر اساس توافقنامه «ژنو» این کشور به دو قسمت «شمالی- جنوبی» -کمونیست و غیر کمونیست- تقسیم شد. بعد از یک جنگ طولانی و خونین بین قسمت شمالی از یک طرف و «آمریکا» و در ابعاد کوچکتر «نیوزلند»،«تایلند»،«کره جنوبی» و «استرلیا» از طرف که با خروج آمریکا در سال 1973پایان یافت، نهایتا ویتنام شمالی «سایگون» را در سال 1975 تصرف کرد و کشور تحت حکومت کمونیستی متحد شد.

 

اخبار,اخبارگوناگون,کشورهایی که دیگر روی نقشه نیستند


فدراسیون عربستان جنوبی
« فدراسیون عربستان جنوبی » در شبه جزیره عربستان واقع شده بود و در سال 1962 با حضور 17 ایالت و تحت قیمومیت «بریتانیا» تاسیس شد. این فدراسیون بعد از رسیدن به استقلال منحل و با متحد شدن همه ایالت ها در سال 1967 کشور «یمن جنوبی» تشکیل شد. با متحد شدن با «یمن شمالی» کشوری که امروز با نام «یمن» می شناسیم، به وجود آمد.

 

اخبار,اخبارگوناگون,کشورهایی که دیگر روی نقشه نیستند


جمهوری خلق تووان
در سال 1921 با پشتیبانی روسیه، بلشویک ها «جمهوری خلق تووان» را تأسیس کردند که تنها توسط «اتحاد جماهیر شوروی» و «مغولستان» به رسمیت شناخته شد. سرانجام این کشور در سال 1944 منحل و به «اتحاد جماهیر شوروی» ضمیمه شد و اکنون تحت عنوان «جمهوری تووا» بخشی از «فدراسیون روسیه» است. عکس زیر پرچم حال حاضر این منطقه است.

 

اخبار,اخبارگوناگون,کشورهایی که دیگر روی نقشه نیستند


تبت
پیش از دهه 1950، تبت (در آسیای مرکزی) یک جامعه فرهنگی و مذهبی منحصر به فرد بود که ارتباطات و فعالیت های اقتصادی کمی با کشورهای دیگر داشت، اگرچه پیمان های دفاعی در طول قرون مختلف با همسایگان خود، از جمله سلسله های مختلف مغول و چینی داشت.به همین دلیل چین برای قرن ها معتقد بود که «تبت» قانونا بخشی از این کشور است و در سال 1950 جنگی طولانی و خونین را برای ضمیمه کردن «تبت» به «چین» شروع کرد. بسیاری از تبتی ها از جمله آنها که در خارج از آن زندگی می کنند این کار چین را «تجاوز» به کشورشان و ادامه آن را اشغال «تبت» از طرف قدرت خارجی می دانند. در سال های اخیر، دولت چین از مشوق های اقتصادی برای تحریک مهاجرت قوم «هان» به فلات تبت استفاده کرده است و تلاش می کند تا فرهنگ این منطقه را به فرهنگ چینی تبدیل کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------