چرا هند کشور منحصربه‌فردی است؟



مردم هند با بیش از ۱۶۰۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند و تقریبا یک ششم جمعیت جهان این کشور را وطن خود می‌دانند، بنابراین هند یک کشور معمولی نیست.

به گزارش برترین ها، مردم هند با بیش از ۱۶۰۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند و تقریبا یک ششم جمعیت جهان این کشور را وطن خود می‌دانند، بنابراین هند یک کشور معمولی نیست. با وجود تنوع مناظر، غذا‌ و آب‌وهوا، بخش‌های مختلف این کشور مانند کشور‌های کاملا متفاوت هستند.

همه جا ۴ فصل دارد، اما هند ۶ فصل!
 

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


تقویم سنتی هند ۶ فصل دارد:
۱- بهار: اواسط فوریه تا اواسط آوریل
۲- تابستان: اواسط آوریل تا اواسط ژوئن
۳- فصل بارندگی: اواسط ژوئن تا اواسط آگوست
۴- پاییز: اواسط آگوست تا اواسط اکتبر
۵- زمستان اول: اواسط اکتبر تا اواسط دسامبر
۶- زمستان: اواسط دسامبر تا اواسط فوریه


۱۶۰۰ زبان از ۸۰۰۰ زبان دنیا در هند است!

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


در حالی که بیشتر کشور‌ها یک، دو یا سه زبان دارند، هند بیش از ۱۶۰۰ زبان مختلف دارد. از میان همه آن‌ها، حدود ۱۲۲ زبان جزء زبان‌های اصلی هستند. ۳۰ تا از آن‌ها زبان بومی بیش از یک میلیون نفر هستند. اما نگران نباشید، این کشور یکی از بیشترین جمعیت‌های انگلیسی‌زبان در دنیا را دارد. جالب است بدانید با وجود همه این‌ها، هند زبان ملی ندارد.


یک مدرسه‌‌ی هندی به جای شهریه از دانش‌آموزان زباله پلاستیکی می‌گیرد

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


در حالی که مدارس سرتاسر دنیا هر سال شهریه‌‌ی خود را بالا می‌برند، مدرسه‌ای در هند از ایده هوشمندانه دریافت زباله پلاستیکی به جای پول استفاده می‌کند. این کار نه تنها تحصیل را برای دانش‌آموزان فقیر آسان می‌کند، بلکه به کاهش زباله‌های پلاستیکی و بازیافت آن‌ها هم کمک می‌کند.


بوق زدن کاملا عادی است

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


پشت بیشتر کامیون‌های هندی این نوشته را می‌بینید. این تابلو به رانندگان پشت سر اشاره می‌کند که قبل از سبقت‌گرفتن از آن‌ها بوق بزند. بوق زدن در هند بسیار عادی است و هرجای شهر که بروید صدای بوق می‌شنوید.


با وجود اینکه پوشش گیاهی در سراسر جهان کاهش یافته، در هند افزایش یافته است!

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


طبق یافته‌های جدید ناسا، در ۲۰ سال اخیر، جنگل زدایی‌های وسیعی در سطح دنیا صورت گرفته، اما پوشش گیاهی هند آنقدر افزایش یافته که باعث افزایش پوشش گیاهی در جهان شده است. در سال ۲۰۱۷ تلاش عظیمی در راستای شکستن رکورد جهانی انجام شد. در این برنامه ۶۶ میلیون نهال در عرض ۱۲ ساعت کاشته شد.


مردان یکدیگر را در بغل می‌کنند و دست هم را می‌گیرند

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


در هند وقتی مردان برای اولین بار با هم ملاقات می‌کنند، یکدیگر را بغل می‌کنند یا مردان دست در دست هم راه می‌روند. و این کاملا عادی است.


تعداد کسانی که هر روز با قطار سفر می‌کنند برابر با جمعیت استرالیاست

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


هند یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیاست. (دومین کشور پرجمعیت دنیا بعد از چین) شاید نتوانید این مقدار جمعیت را به راحتی تصور کنید. برای مقایسه، جالب است بدانید تعداد کسانی که هر روز در هند با قطار سفر می‌کنند برابر با جمعیت استرالیاست!


هند همه چیز ارزان است

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


برای خارجی‌ها، در هند هم همه چیز مثل ایران بسیار ارزان است. یک وعده غذا حدود ۵ دلار قیمت دارد و یک فنجان قهوه تنها ۲۰ سنت است. هزینه‌ی اقامت در هتل و مسافرخانه هم بسیار مقرون‌به‌صرفه است.‌ می‌توانید با کمتر از شبی ۱۵ دلار در هند بمانید. سفر درون یا برون شهری هم نسبت به بیشتر کشور‌ها ارزان است.


می‌توانید در مک‌دونالد غذای گیاهی بخورید

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


در حالی که دنیا به تدریج به سمت گیاهخواری پیش می‌رود، مدت‌هاست که گیاهخواری در هند یک سبک زندگی است. در واقع، هند کمترین سرانه مصرف گوشت در جهان را دارد. چون ۸۰% جمعیت هندو هستند که رژیم گیاهخواری را ترویج می‌کند. بنابراین اگر گیاهخوار هستید، هیچ مشکلی در پیدا کردن رستوران‌ها و کافه‌های گیاهی نخواهید داشت.


اگر بتوانید راز سر تکان‌دادن‌های هندی را بفهمید جایزه دارید

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


تکان دادن سر در هند فقط به معنای «بله» و «خیر» نیست. نحوه تکان‌دادن در بخش‌های مختلف این کشور روی معنی آن تاثیر می‌گذارد. باید محلی باشید تا زبان اسرارآمیز سرتکان دادن آن‌ها را بفهمید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم به برداشت خودتان اکتفا نکنید و از آن‌ها پاسخ کلامی بخواهید.


بازی کریکت در هند مثل یک دین است

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


بازی کریکت در هند مثل یک مذهب است. مردم بُرد تیم موردعلاقه خود را با اشتیاق جشن می‌گیرند و برای باخت آن سوگواری می‌کنند.


در هند دستمال توالت پیدا نمی‌کنید

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


هندی‌ها معمولا از دستمال کاغذی استفاده نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند مثل ما خودشان را بشویند، بنابراین به جای دستمال، یک سطل آب در توالت‌ها می‌بینید.


در هند شهری وجود دارد که در‌ها قفل ندارند

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


ساکنان شهر مذهبی مشهور شانی شینگناپور در هند، در خانه‌هایشان را قفل نمی‌کنند. چون مردم معتقدند خدا از آن‌ها محافظت می‌کنند. اولین بانک این شهر در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و در‌های آن هم هیچ قفلی ندارند.


«شطرنج» و «مار و پله» از هند آغاز شد

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


هند زادگاه دو بازی مشهور است: شطرنج و ماروپله. نام شطرنج (Chess) از کلمه «Chaturanga» گرفته شده به معنای چهعار بخش ارتش است و در قرن ششم میلادی در هند به وجود آمده ۹ است. مار و پله هم از هند باستان ریشه گرفته و در آن زمان موکشا پاتام (Moksha Patam) نامیده می‌شده است.


هند کشور جشنواره‌هاست

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


هند یک کشور مذهبی است، بنابراین طبیعی است که فستیوال‌های زیادی در ارتباط با خدایان و الهه‌ها داشته باشد. هر فستیوال منحصربه‌فرد است، اما یک نقطه مشترک دارند: شاد و رنگارنگ هستند. مثلا در فستیوال هولی یا رنگ‌، عشق، شروع بهار و پیروزی خیر بر شر را جشن می‌گیرد. در این روز مردم به خیابان‌ها می‌روند و یکدیگر را با پودر و مایعات رنگی می‌پوشانند. کل کشور در این روز رنگارنگ می‌شود. مردم برخی شهر‌ها این فستیوال را به شکل متفاوتی برگزار می‌کنند: زنان مردانی که به آن‌ها رنگ می‌پاشند را با چوب می‌زنند و مردان با سپر‌های خاص از خودشان حفاظت می‌کنند.


هند کشور زنان زیباست

اخبار,اخبار گوناگون,هندکشوری منحصر به فرد


هند مردم زیبایی دارد و اگر فیلم‌های بالیوود را دیده باشید حتما این را می‌دانید. هند با ۶ برنده، یکی از بیشترین تعداد برندگان مسابقه دوشیزه‌ی جهانی را دارد. بنابراین در کنار غذا‌های خوشمزه و فستیوال‌های رنگارنگ، می‌توانید از زیبایی بی‌رقیب مردم آن هم لذت ببرید.

شما تا به حال به هند سفر کرده اید؟ نکته‌ای هست که دوست داشته باشید با ما به اشتراک بگذارید؟
 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------