زاغه رنگی هند/ تصاویر



اخبار,اخبار گوناگون,زاغه رنگی هند
هنرمندان خیابانی هند زاغه‌ای در نزدیکی دهلی نو را نقاشی کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروهی از هنرمندان خیابانی در هند نما و فضای یک زاغه زشت و کثیف را تغییر داد‌اند. به همین دلیل این روزها  آمار سلفی گرفتن در این منطقه افزایش یافته است.

 

زاغه "راغوبر ناگار" در حاشیه ابرشهر 20 میلیون نفری دهلی نو خانه‌ای برای مهاجران جوامع هند است. این مردم در فاصله بسیار کمی از هم و در سازه‌هایی سست زندگی می‌کنند و اغلب فاقد امکانات اساسی هستند.

اخبار,اخبار گوناگون,زاغه رنگی هند

 

اما در کمتر از یک ماه حدود 15 تا 20 نفر از هنرمندان خیابانی به صورت داوطلب با رنگ‌های رنگین کمان به این منطقه حمله کرده و نقاشی‌های دیواری بزرگی از طبیعت، نمادهای دینی و زندگی روزمره را بر روی دیواره‌ زاغه‌ها نقاشی کردند.

 

"یوگش سینی" موسس نقاشی خیابانی دهلی نو در این باره گفت: هدف ما ایجاد فضای شاد و پرانرژی برای مردمی است که به طور سنتی از سوی جامعه هندی نادیده گرفته می‌شوند. این رنگ‌ها باعث افزایش شادی و اعتماد به نفس مردمِ این زاغه می‌شود.

اخبار,اخبار گوناگون,زاغه رنگی هند

 

این تغییر به دنبال پیشنهاد یک نماینده شورای محلی برای زیباسازی و تغییر این مکان رخ داد. این زاغه همواره به دلیل بوی بد و کثیف‌اش معروف بود.

 

"سانتوش" یکی از ساکنان این منطقه در این باره گفت: ما احساس خوبی داریم و شاد هستیم. این روزها مردم بیشتری برای گرفتن عکس به زاغه ما می‌آیند.

 

وی افزود: این روزها حس می‌کنیم بخش از مردم جامعه هستیم.

اخبار,اخبار گوناگون,زاغه رنگی هند
اخبار,اخبار گوناگون,زاغه رنگی هند

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------