کمبود تجهیزات پزشکی در ایتالیا؛ تبدیل ماسک غواصی به ماسک



اخبار,اخبار گوناگون,کمبود تجهیزات پزشکی در ایتالیا

در شرایطی که به نظر می‌رسد چینی‌ها توانسته‌اند تعامل خوبی با انتشار ویروس کووید ۱۹ در داخل مرزهای خود برقرار کنند، کشورهایی همچون ایتالیا و ایالات متحده آمریکا از محنتی مشابه چین اما با دردسرهای بیشتر رنج می‌برند و همراه با افزایش میزان مرگ و میر در این کشورها، دولتمردان آنها خواستار به کارگیری نیروهای متخصص و جذب لوازم پزشکی بیشتر شده‌اند تا این ویروس را مهار کنند.

 

مهندسان متخصص در شرکت اسیوفا ایتالیا گام‌های نبوغ‌آمیزی را با همکاری شرکت دیکاتلون و مجموعه‌ای از کارشناسان پزشکی برداشته‌اند و برای کمک به مبتلایان، ماسک‌های غواصی را به ماسک‌های اکسیژن مصنوعی تبدیل کرده‌اند. وقتی سازمان‌های پزشکی در سراسر جهان به ویژه در ایتالیا با بحران سلامتی روبه رو شدند، به خلاقیت و ابتکار روی آوردند تا بتوانند کمبود وسایل پزشکی برای مواجهه با این همه‌گیری را جبران کنند.

اخبار,اخبار گوناگون,کمبود تجهیزات پزشکی در ایتالیا

 

ریناتو واویرو رئیس سابق پزشکان بیمارستان والترومپیای ایتالیا با همفکری دو مهندس به نام های (كريستيان فراكاسی) و (أليساندرو رومايول) درصدد برآمدند تا برای ماسک‌های سی-پپ  C-PAP در درمان بیماری ویروس کووید جایگزینی پیدا کنند.

 

بیمارستان‌ها از این ماسک‌ها برای درمان شرایط تنفسی استفاده می‌کنند و نیاز آنها پس از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در ایتالیا افزایش یافته است و به دلیل کمبود آنها در حال حاضر، دکتر ریناتو پیشنهاد کرده که برخی تنظیمات را برای ماسک های غواصی موجود در بازار در مقادیر زیادی انجام دهند تا از آن به عنوان ماسک‌هایی استفاده شود که می‌توانند به دستگاه ویژه بیماران وصل کنند. مهندسان ایتالیایی راهی برای تبدیل ماسک‌های غواصی به ماسک‌های تهویه برای پوشش کمبود عمده بیمارستان‌ها در مواجهه با این بحران درمانی پیدا کرده اند.

اخبار,اخبار گوناگون,کمبود تجهیزات پزشکی در ایتالیا

 

مهندسان ایتالیایی راهی برای تبدیل ماسک‌های غواصی به ماسک‌های تهویه برای پوشش کمبود عمده بیمارستان‌ها در مواجهه با این بحران درمانی پیدا کرده اند. دیری نپایید که شرکت تخصصی محصولات ورزشی دیکاتلون در این پروژه گنجانده و به عنوان اصلی ترین تولید کننده و تهیه کننده ماسک‌های غواصی (Breath Easy) معرفی شد. شرکت (اسیوفا) این ماسک‌ها را مورد مطالعه قرار داد و تنظیمات لازم را در طراحی آن انجام داد. همچنین از چاپگرهای سه بعدی برای ساخت دریچه ماسک _بخشی که به ماسک و لوله‌های تنفسی متصل می شود_ استفاده کرده‌اند.

 

این شرکت در وب سایت خود نوشت نمونه اولیه این ماسک‌ها روی یک همکار داخل بیمارستان آزمایش شده و این آزمایش موفقیت آمیز بوده است، همینطور این دستگاه روی یکی از بیماران داخل بیمارستان آزمایش شده و آزمایش تا حدّ زیادی موفقیت آمیز بوده است. این برنامه‌ها رایگان برای تهیه بیمارستانها در یک برنامه اضطراری ارائه شده است.

اخبار,اخبار گوناگون,کمبود تجهیزات پزشکی در ایتالیا

 

این شرکت کلیه برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را آنلاین و رایگان منتشر کرده تا سایر بیمارستان ها بتوانند از این نوآوری بهره مند شوند. قیمت ماسک های (سی-پپ) حدود ۱۰۰ یورو است و قیمت ماسک های ایزی‌برث ۲۵ یورو است، بدین ترتیب آنها نه تنها به حل بحران ماسک ها دست یافتند بلکه راه حلی برای کاهش هزینه های تولید نیز پیدا کردند.

 

در این ماسک‌ها یک نقطه ضعف وجود دارد، امکان افزایش نسبت دی اکسید کربن در داخل ماسک در صورت عدم جذب هوا به روش صحیح وجود دارد و هرچند این نوآوری ممکن است خلأ زیاد ماسک‌ها را پر کند، هنوز مشکل نبود تعداد کافی دستگاه های تهویه وجود دارد. 

 

شركت مذکور توضیح داد این ماسک‌ها فقط در صورت نبود گزینه دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا این ماسک‌ها به راحتی مجوز پزشکی دریافت نمی‌كنند. این شرکت تأکید کرده است که این ماسک‌ها برای استفاده در داخل مراکز درمانی فقط برای موارد بحرانی در صورت عدم ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی رسمی طراحی شده اند.

اخبار,اخبار گوناگون,کمبود تجهیزات پزشکی در ایتالیا

 

هزینه این ماسک‌ها حدود ۲۵ یورو برآورد شده است، یعنی آنها چهار برابر ارزانتر از قیمت ماسک های سی-پپ هستند. فقط متخصصان مجرب مجاز به نصب این ماسک ها هستند، شرکت برای جلوگیری از دستکاری ماسک، قیمت آن را ثبت کرده اند و کلیه دستورالعمل‌ها و فایل‌های لازم در وب سایت رسمی این شرکت موجود است.

 

تابناک باتو

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------