آب دریاها تا سال ۲۱۰۰ بیش از یک متر بالا می‌آید



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,آب دریاها
محققان سنگاپوری هشدار می‌دهند اگر روند انتشار گازهای گلخانه‌ای در کره زمین کند نشود، سطح آب دریاها و اقیانوس‌ها بیش از یک متر بالا می‌آید. 

به گزارش مهر به نقل از یوره کلارت، بررسی‌های پژوهشگران سنگاپوری نشان می‌دهد اگر روند گرمایش کره زمین و انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان فعلی ادامه یابد تا سال ۲۱۰۰ شاهد افزایش بیش از یک متری سطح آب دریاها و اقیانوس‌ها خواهیم بود.

 

این رقم افزایش در صورت تداوم بی توجهی‌ها تا سال ۲۳۰۰ به بیش از ۵ متر می‌رسد که این امر زندگی در بسیاری از شهرها و روستاهای ساحلی را ناممکن خواهد کرد.

 

پژوهش یادشده که با همکاری بیش از ۱۰۰ محقق و پژوهشگر بین‌المللی انجام شده، نشان می‌دهد اگر کره زمین تنها دو درجه سلسیوس گرم‌تر شود، افزایش ارتفاع آب دریاها و اقیانوس‌ها تا سال ۲۱۰۰ و ۲۳۰۰ به ترتیب برابر با نیم متر و حداکثر دو متر خواهد بود. اما اگر روند گرم‌تر شدن کره زمین به علت بی توجهی‌های فعلی تندتر شده و دمای آن ۴.۵ درجه سلسیوس بیشتر شود، تا سال ۲۱۰۰ شاهد افزایش ۰.۶ تا ۱.۳ متری ارتفاع آب دریاها و اقیانوس‌ها و تا سال ۲۳۰۰ شاهد افزایش ۱.۷ تا ۵.۶ متری این آب‌ها خواهیم بود.

 

۱۰۶ محقق سنگاپوری، ایرلندی، انگلیسی، آلمانی و آمریکایی که در این تحقیق مشارکت داشته‌اند می‌گویند پیامدهای این تغییرات آینده حیات در کره زمین را تهدید می‌کند و کشورهای جهان باید برای مقابله با این مشکل اقدامات جدی تری انجام دهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------