اسلحه لیزری به جست‌‌و‌جوی آب در ماه می‌پردازد



آژانس فضایی آمریکا در پی آن است تا یک ماهواره به مدار کره ماه بفرستد که قادر است با تاباندن نور لیزر به کشف آب‌های منجمد در زیر دهانه‌های سطح ماه بپردازد.

به گزارش فارس به نقل از ناسا، آژانس فضایی آمریکا در پی آن است تا یک ماهواره به مدار کره ماه بفرستد که قادر است با تاباندن نور لیزر به کشف آب‌های منجمد در زیر دهانه‌های سطح ماه بپردازد.

 

این ماهواره برای جستجوی یخ روی سطح ماه با استفاده از لیزرهای ویژه طراحی شده است؛ این فضاپیما از لیزرهای مادون قرمز نزدیک خود برای درخشش نور به مناطق قطبی سایه‌دار در ماه استفاده می‌کند.

 

وقتی فضانوردان ماه را در طول برنامه آرتمیس اکتشاف می‌کنند، ممکن است لازم باشد از منابعی که از قبل در سطح قمری وجود دارد، استفاده کنند؛ در پروژه آرتمیس نخستین زن جهان به همراه تعدادی از فضانوردان مرد وارد تنها قمر کره زمین می‌شوند.

 

ماهواره کوچک که به «CubeSat» نیز معروف است؛ قصد دارد یخ‌هایی که در پایین دهانه ماه قرار دارد و تاکنون تابش خورشید را ندیده‌اند کاوش کند.

 

باربارا کوهن  پژوهشگر اصلی این مأموریت در مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا در گرینبلت، مریلند گفت: اگرچه ما ایده خوبی داریم که یخ درون سردترین و تاریک‌ترین دهانه‌‌های ماه وجود دارد، اما اندازه گیری‌های قبلی کمی مبهم بوده است.

 

ماهواره مذکور «لونار فلش لایت» (Lunar Flashlight) نام دارد و قرار است هنگام پرتاب مأموریت آرتمیس ۱ بر روی موشک Block-۱ SLS ناسا سوار شود و یک اسلحه لیزری را برای تاباندن نور قوی به دهانه‌های ماه و شناسایی یخ-آب همراه خود دارد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,اسلحه لیزری

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------