پنتاگون ویدئوهایی از اشیا پرنده ناشناس منتشر کرد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,موجودات فرازمینی
پنتاگون با انتشار چند ویدئو از اشیا ناشناس پرنده که توسط خلبانان آمریکایی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ گرفته شده، گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال وجود موجودات فرازمینی را بالا برد.  

روزنامه بریتانیایی گاردین در نوشتاری با عنوان «پنتاگون چند ویدئو مربوط به اشیا ناشناس پرنده را که توسط خلبانان نیروی دریایی ایالات متحده گرفته شده، منتشر می‌کند» افزود: پنتاگون، مرکز و مقر فرماندهی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه (دیروز) سه فیلم رمزگذاری نشده منتشر کرد که نشان می‌دهد خلبانان نیروی دریایی ایالات متحده در مواجهه با اشیا پرنده ناشناس هستند.  

 

پنتاگون در توضیح انتشار این ویدئوها در پایگاه خبری خود نوشته، هدفش از این کار «پاک کردن هرگونه تصور نادرست توسط مردم است مبنی بر اینکه آیا فیلم‌های در حال انتشار، واقعی هستند یا خیر».

 

در بیانیه پنتاگون همچنین به انتشار ناشناس این ویدئوها در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ نیز اشاره شده است. ضمن آنکه این بیانیه همچنان بر ناشناس بودن این اشیا پرنده تاکید دارد.

 

این سه فیلم، روایت خلبانان هنگام پرواز در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ را نشان می‌دهد. ۲ ویدئو در سال ۲۰۱۷ توسط نیویورک تایمز منتشر شد. ویدئوی دیگر توسط رسانه خصوصی «آکادمی علمی و هنری تو د ستارز» To Stars منتشر شد.

 

حال انتشار دوباره این ویدئوها توسط پنتاگون به مشروعیت فیلم‌ها افزوده و گمانه‌زنی‌های بیشتری را برانگیخته که انسان به تازگی با موجودات فرازمینی در تعامل بوده است.

 

«هری رید» رهبر پیشین دموکرات سنا از ایالت نوادا در توئیتی به انتشار این ویدئوها توسط پنتاگون واکنش نشان داد و نوشت: خوشحالم که پنتاگون سرانجام این ویدئوها را منتشر می‌کند، اما این کار فقط سطح تحقیقات موجود را خدشه‌دار می‌سازد. ایالات متحده باید نگاه جدی و علمی به این موضوع و پیامدهای احتمالی امنیت ملی آن داشته باشد. مردم آمریکا سزاوار آن هستند که مطلع شوند.

 

 

  ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------