صندلی ضد کرونا برای هواپیما طراحی شد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,صندلی ضد کرونا
یک شرکت ایتالیایی صندلی مخصوص هواپیما همراه کلاهکی طراحی کرده که فضای هر مسافر را ایزوله و از احتمال ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می کند. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، شیوع ویروس کرونا به زمین گیر شدن هواپیماها در سراسر جهان منجر شده اما یک شرکت ایتالیایی  مشغول  کار روی طرح اولیه ای است که سفر هوایی را  در این بازه ایمن می کند.

 

 رندرهایی که شرکت Avio Interiors طراحی کرده شامل یک کلاهک است که دور هر صندلی هواپیما قرار می گیرد و حائلی میان مسافران به وجود می آورد.

 

این صندلی Janus نام گرفته و طراحی های مختلف از آن  نشان می دهد، می توان یکی از صندلی ها را در جهت مخالف قرار داد.به این ترتیب ایزوله سازی میان مسافرانی که کنار هم می نشینند، بهتر اجرا می شود. این طرح های اولیه راه حلی برای اجرای قوانین فاصله گذاری اجتماعی بدون انجام اقداماتی است که به خالی ماندن صندلی های هواپیما منجر می شود.

 

این شرکت ادعا می کند، حائل محافظتی  که Glassafe نام دارد در حقیقت یک کیت است که می توان آن را روی صندلی های موجود نصب کرد تا میان افراد فاصله ایجاد کند. حائل محافظتی مذکور از مواد شفاف ساخته شده و تا از لحاظ زیباشناختی نیز با کابین هواپیما هماهنگ باشد اما به طور کامل فضایی ایزوله در اطراف مسافر ایجاد می کند.

 

قرار بود این طرح اولیه در نمایشگاه Aircraft Interiors Expo در هامبورگ آلمان رونمایی شود اما این رویداد به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,صندلی ضد کرونا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------