تبدیل نان به نوشیدنی!



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, مواد غذایی
تیمی از دانشمندان مواد غذایی دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) در مطالعه اخیرشان از یک فرآیند تخمیر جدید برای تبدیل خلاقانه نان‌های اضافی به نوشیدنی غنی شده با میکروارگانیسم‌های مناسب روده استفاده کردند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، نان‌هایی که در نانوایی‌ها یا  فروشگاه‌های مواد غذایی اضافه می‌آیند یک مشکل عمده زباله محسوب می‌شوند، در حالی که برخی از نان‌های فروخته نشده به موسسات خیریه اهدا می‌شوند، بیشتر آنها به عنوان خوراک حیوانات فروخته می‌شوند.

 

اکنون به دنبال مطالعات صورت گرفته در  دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) نوشیدنی جدیدی ارائه شده که کمی شیرین است و در حال حاضر تنها نوشیدنی پروبیوتیکی شناخته شده است که از پایه نان تهیه می‌شود. می‌توان آن را تا شش هفته در دمای اتاق نگهداری کرد و در عین حال تعداد زیادی پروبیوتیک زنده را در اختیار شما قرار می‌دهد و حداکثر مزایای سلامتی را دارد.

 

طی این مطالعه محققان انواع مختلفی از نان‌ها را آزمایش کردند و تصمیم گرفتند روی نان ساندویچ سفید تمرکز کنند زیرا معمولاً در سوپر مارکت‌ها موجود است. برای ایجاد نوشیدنی پروبیوتیکی مبتنی بر نان، ابتدا نان سفید را به قطعات کوچک خرد کرده و با آب مخلوط می‌کنید تا یک ماده آبکی از نان بدست آید. بعد از پاستوریزه شدن ماده آبکی، باکتری‌های پروبیوتیک و مخمر اضافه می‌شوند و مخلوط آن برای تخمیر باقی می‌ماند. کل روند حدود یک روز طول می‌کشد. محققان اکنون به دنبال همکاری با شرکت‌ها برای تجاری سازی این نوشیدنی هستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------