فک‌های دریایی برای جلب توجه کف می زنند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,فک‌ دریایی
تا به حال رفتارهای منحصر به فرد و عجیبی توسط برخی حیوانات در طبیعت برای جلب توجه شناسایی شده که یکی از تازه‌ترین آنها کف زدن فک‌های دریایی برای خودنمایی است. فک‌های دریایی برای جلب توجه کف می زنند

به گزارش  فارس به نقل از نیواطلس، حیوانات مختلف برای جلب نظر و به خصوص خودنمایی در برابر جنس مخالف اقدامات گوناگونی انجام می‌دهند. دانشمندان به تازگی با مطالعه رفتارهای فک‌های دریایی پی برده‌اند که این حیوانات در زیر آب دست‌هایشان را محکم به یکدیگر می‌کوبند تا نظر مساعد فک‌های مونث را به خود جلب کنند.

  

پژوهشگران استرالیایی می‌گویند نمونه‌هایی مشابه با این رفتار قبلا در باغ وحش‌های مختلف توسط برخی حیوانات دیگر رصد شده بود، اما این اولین بار است که چنین رفتاری در فک دریایی قهوه‌ای که در عمق آب زندگی می‌کند، از نزدیک و به صورت طبیعی رصد می‌شود.

 

این رفتار در شرایطی طبیعی انجام می‌شود. در مقابل رفتارهای مشابه در باغ وحش‌ها غیرطبیعی است و در اثر تعلیم انسان‌ها و صرف وقت فراوان بدین منظور رخ می‌دهد. محققان استرالیایی برای شکار صحنه دست زدن فک‌ها در زیر آب هفده سال وقت صرف کردند و می‌گویند این کار با سر و صدای فراوان و هیجان زیاد رخ می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------