کشف سریع سموم جلبکی با آزمایش ادرار



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, سموم جلبکی
سموم ناشی از وجود جلبک در آب بسیار خطرناک هستند و با نفوذ به شبکه آب لوله کشی می‌توانند مشکل ساز شوند. حال یک آزمایش تازه ادرار می‌تواند موجب شناسایی سریع سموم یادشده شود. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، باکتری‌هایی موسوم به سیانوباکتری ها که در درون شکوفه‌های جلبک‌ها فراوان هستند، آمینواسیدهای سمی تولید می‌کنند که از جمله خطرناک‌ترین آنها می‌توان به میکروسیستین ها و ندولارین اشاره کرد. این سموم با ورود به آبراهه‌ها و شبکه لوله کشی خانگی می‌توانند زندگی انسان‌ها و حیات وحش را به خطر بیندازند.

 

از جمله نتایج مصرف این سموم از طریق آب می‌توان به حالت تهوع، واکنش‌های آلرژیک و بثورات پوستی اشاره کرد. در موارد حاد ممکن است از این طریق آسیب‌هایی به کبد هم وارد شده و حتی شاهد خونریزی کبد باشیم.

 

محققان آمریکایی برای شناسایی سریع این سموم، آزمایش ادرار تازه ای را ابداع کرده اند که با استفاده از فناوری موسوم به IC-PPIA صورت می‌گیرد و در قالب آن از یک آنتی بادی تجاری موجود در بازار برای جداکردن دو سم یادشده از ادرار و برآورد میزان فراوانی آنها استفاده می‌شود.

 

سیستم یادشده برای بررسی ۸۶ نمونه ادرار در نقاط مختلف آمریکا مورد استفاده قرار گرفته و از این طریق سه مورد وجود سموم مذکور به ثبت رسیده است. از این طریق حتی می‌توان مقدار بسیار کم سموم یادشده را کشف کرد و از ایجاد بیماری‌های خطرناک در انسان‌ها جلوگیری کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------