پانورامای خیره کننده از «سیاره سرخ»



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سیاره سرخ
ناسا یک پانورامای خیره کننده از مریخ به اشتراک گذاشته که مکان استراحت مریخ‌نورد کنجکاوی نیز است. 

 به گزارش فارس به نقل از  دیلی‌میل، ناسا یک پانوراما خیره کننده از مریخ به اشتراک گذاشته  که مکان استراحت مریخ نورد کنجکاوی نیز است.

 

مریخ‌نورد کنجکاوی خودرو مریخ‌نورد است که هم‌اکنون در گودال گیل نزدیکی خط استوا مریخ، در حال کاوش است.

 

ین کاوشگر پیچیده‌ترین کاوشگری است که سازمان فضایی آمریکا، ناسا، به سیاره سرخ (مریخ) فرستاده است. این خودروی شش-چرخه که ۲٫۹ متر طول و ارتفاعی به اندازه قد یک انسان معمولی و ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد، می‌تواند بر روی سطح سیاره حرکت کند که حدود چند ده متر در روز است .

 

این پانوراما از ۳۵۴ تصویر جداگانه تهیه شده است که توسط دوربین پانوراما مریخ نورد (Pancam) از ۱۳ مه تا ۱۰ ژوئن تهیه شده است.

 

پانوراما تصاویری از سه فیلتر مختلف Pancam را تشکیل می دهد ، که تأیید می کنند نور در طول موج 753 نانومتر (نزدیک مادون قرمز) ، 535 نانومتر (سبز) و 432 نانومتر (بنفش) محور است.

 

جان کالاس، مدیر پروژه کنجکاوی از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنا، کالیفرنیا گفت: «این پانورامای نهایی مظهر آن چیزی است که باعث شده فرصت ما برای مریخ نوردی چنین مأموریتی چشمگیر اکتشاف و کشف باشد».

 

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد که این امر در درک آنها از زمین شناسی و محیط زیست سیاره نقش بسزایی داشته و زمینه های لازم برای ماموریت های آینده روباتیک و انسانی را در سیاره سرخ فراهم می‌آورد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------