ساخت روبات ماهی پرنده



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,روبات ماهی پرنده
محققان به تازگی روباتی طراحی کرده‌اند که می‌تواند از آب بیرون بیاید و حتی در هوا پرواز کند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، تیمی از محققان کالج لندن روباتی را اختراع کرده اند که پس از برخاستن از آب، می‌تواند ۲۶ متر در هوا پرواز کندو برای این کار فقط به ۰/۲ گرم پودر کاربید کلسیم در یک محفظه احتراق نیاز دارد.

 

این روبات می‌تواند برای جمع آوری نمونه‌های آب در محیط‌های خطرناک و دور از دسترس، یا هنگام نظارت بر آلودگی اقیانوس‌ها مورد استفاده قرار گیرد و تنها قسمت متحرک در آن، پمپ کوچکی است که آب را از محیط دریاچه یا اقیانوس که روبات در آن قرار دارد، به آن وارد می‌کند.

 

سپس آب و پودر کاربید کلسیم در یک اتاق واکنش با هم ترکیب می‌شوند و یک گاز استیلن قابل اشتعال تولید می‌کنند. گاز منبسط شده حاصل، مانندجت به آب فشار می‌آورد و باعث می‌شود روبات از آب خارج شود و تا ۲۶ متر در هوا پیش رود.

 

دکتر میرکو کوواچ، مدیر آزمایشگاه روباتیک هوایی کالج لندن در توضیح عملکرد این روبات می‌گوید: انتقال از آب به هوا نیازمند اعمال نیروی قابل توجهی است که دستیابی به آن در یک وسیله نقلیه پرنده سبک با مقیاس کوچک، دشوار است از این رو ما از مواد شیمیایی واکنش پذیر در آب برای کاهش مقدار موادی که روبات باید حمل کند استفاده کرده ایم.

 

از آنجا که محفظه به صورت غیرفعال پر می شود و آب محیط به عنوان پیستون عمل می‌کند، لازم بود فقط یک قسمت متحرک را ایجاد کنیم تا چرخه احتراق کامل شود و آب را با سوخت مخلوط کند.

 

این تیم ایده خود را در یک آزمایشگاه، یک دریاچه و یک مخزن موج آزمایش کردند و نشان دادند که این روبات حتی در شرایط نسبتاً خشن می‌تواند از سطح آب خارج شود؛ در حالی که روبات‌های مشابه اغلب نیاز به شرایط آرام برای جهش از آب دارند، اختراع این تیم نیرویی ۲۵ برابر وزن روبات تولید می‌کند و شانس بیشتری برای غلبه بر امواج دارد.

 

این روبات که فقط ۱۶۰ گرم وزن دارد، می‌تواند پس از پر کردن مجدد مخزن آب، چندین بار پرش کند. این توانایی به روبات امکان می دهد تا روی آب شناور شود و نمونه ها را در چندین نقطه و بدون نیروی اضافی، جمع آوری کند که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی در مسافت های طولانی تر در مقایسه با یک روبات برقی شود.

 

اکنون این تیم، برای ساخت وسایل نقلیه جدید با استفاده از مواد پیشرفته و شروع آزمایش های میدانی این روبات در طیف وسیعی از محیط‌ها، از جمله نظارت بر اقیانوس های اطراف صخره های مرجانی و سیستم عامل های انرژی برون مرزی با آزمایشگاه های علوم و فناوری مواد سوئیس همکاری می کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------