با این گجت طعم هر غذایی که دوست دارید را بچشید



اخبار,اخبار علمی,گجتی برای چشیدن طعم غذا
محققان دانشگاهی در ژاپن گجتی را ساخته‌اند که با زبان زدن به صفحه آن می‌توانید طعم هر غذایی که علاقه دارید را به صورت مصنوعی بچشید.

به گزارش آنا به نقل از از گیزمو دو، محققان دانشگاه Meiji ژاپن گجتی تحت عنوان صفحه‌نمایش طعم اختراع کرده‌اند که می‌تواند با ایجاد پنج طعم مختلف روی زبان کاربر، هر طعمی را به‌صورت مصنوعی بازآفرینی کند.

 

سال‌ها پیش تصور می‌شد که زبان مناطق مختلفی را برای چشیدن طعم‌های شیرین، ترش، شور و تلخ دارد اما اکنون می‌دانیم که این توزیع به‌طور یکنواخت در سراسر زبان پخش می‌شود. هومی هیاشیا سازنده این گجت، آن را Norimaki Synthesizer نام‌گذاری کرده و معتقد است درک بهتر ما از نحوه کارکرد زبان برای این دستگاه بسیار مهم است.

 

تلاش‌های زیادی برای شبیه‌سازی ذائقه‌های مصنوعی بر روی زبان صورت گرفته است، اما آن‌ها تمایل دارند که روی یک طعم خاص تمرکز کرده و یا یک چاشنی خاص را تقویت کنند؛ ازجمله تقویت چگونگی شور شدن چیزی بدون اینکه درواقع نمکی بیشتری اضافه کنند. اما دستگاه این محقق ژاپنی با استفاده از پنج ژل که باعث ایجاد ۵ طعم مختلف هنگام تماس با زبان انسان می‌شود، روش تهاجمی‌تری به خود می‌گیرد.

 

این دستگاه از ژل‌های رنگی به شکل لوله‌های بلند ساخته ‌شده که از گلیسین برای ایجاد طعم شیرین، اسیدسیتریک برای اسیدی، کلرید سدیم برای نمک، کلرید منیزیم برای تلخ و سدیم گلوتامیک برای اومامی خوشبو استفاده می‌کند. هنگامی‌که دستگاه بر روی زبان فشرده می‌شود، کاربر هر پنج سلیقه را به‌طور هم‌زمان تجربه می‌کند، اما با مخلوط کردن آن سلیقه‌ها در مقادیر و شدت‌های خاص، طعم‌های خاصی ایجاد می‌شوند.

 

در آزمایش این دستگاه به کاربران این امکان داده شده تا بدون نیاز به قرار دادن مواد غذایی در دهانشان، طعم همه‌چیز را از آب‌نبات گرفته تا سوشی تجربه کنند.

 

شکل نمونه اولیه کمی حجیم است، اما می‌توان آن را در نمونه‌های بعدی فشرده کرد، همانند سیگارهای الکترونیکی که تجربه سیگار کشیدن را برای افراد فراهم می‌کنند؛ اما با این تفاوت که به‌جای سیگار می‌توان احساس خوردن یک ‌تکه شکلات یا نوشیدن شیر را بدون نیاز به مصرف یک کالری تجربه کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------