تولید باتری پروتونی سازگار با محیط زیست



اخبار,اخبار علمی,باتری پروتونی
محققان از تولید باتری پروتونی ارگانیک و سازگار با محیط زیست خبر داده اند که ابعادی به اندازه باتری های کوچک قابل نصب در ساعت ها دارد.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، پژوهشگران سوئدی به طور آزمایشی نوع خاصی از باتری های پروتونی را تولید کرده اند که به طور کامل از مواد ارگانیک تهیه شده و لذا به راحتی در محیط زیست تجزیه شده و آن را آلوده نمی کند.

 

مزیت دیگر این باتری پروتونی این است که به سرعت شارژ می شود و در دمای پایین هم به خوبی عمل می کند. این در حالی است که شارژ کردن باتری های لیتیومی معمولا ساعت ها وقت می گیرد و این باتری ها در سرما به سرعت خالی می شوند و برای کاربران مشکل ایجاد می کنند.

 

در حال حاضر اکثر باتری ها و به خصوص باتری های لیتیومی از فلزاتی تشکیل شده اند که باید تصفیه شوند و بعد از خراب شدن باتری به حال خود در طبیعت رها می شوند. از همین رو مدتی است تلاش برای تولید باتری های ارگانیک در جهان آغاز شده است.

 

در تولید باتری های پروتونی از پلیمرهای خاص و مستحکمی استفاده می شود که به جای الکترولیت ها به کار می روند و انتقال الکترون ها بین آند و کاتد را تسهیل می کنند. با توجه به اینکه در فرایند مذکور از یون های حاوی پروتون هم استفاده می شود به باتری های یادشده باتری های پروتونی هم می گویند.

 

باتری هایی که فعلا بدین شکل تولید شده ۶۰ میلی آمپری هستند و شارژ کامل آنها در ۱۰۰ ثانیه صورت می گیرد. امید است این ظرفیت در آینده نزدیک افزایش یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------