ناسا در جستجوی کاوشگری که در سطح زهره دوام بیاورد



اخبار,اخبار علمی,کاوشگر ناسا
ناسا در تلاش است کاوشگری جدیدی ارائه کند که می‌تواند در سیاره زهره دوام بیاورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شرایط سطح سیاره زهره طوری است که ماندن به صورت مداوم هر چیزی از جمله کاوشگر‌ها روی آن سخت است و با آن که ناسا فکر می‌کند لوازم الکترونیکی مقاوم برای دوام روی این سیاره را دارد، ولی این تفکر به این معنا نیست که در آینده کاوشگر‌ها می‌توانند سطح این سیاره جهنمی را لمس کنند.

 

ناسا برای پایان دادن به این مشکل تصمیم دارد از افراد کمک بگیرد. این سازمان با شرکت HeroX همکاری را شروع کرده است تا رقابتی را شروع کند که بتواند در زهره دوام آورد. جایزه ۳۰ هزار دلاری این مسابقه بین سه حسگر برتری که بتوانند در حین تحمل دمای فوق‌العاده بالا (بیش از ۸۰۰ درجه فارنهایت) و فشار (۹۲ برابر بیشتر از زمین) این سیاره روی سطح آن به کاوش بپردازند، تقسیم می‌شود.سیاره زهره

 

 تمام علاقمندان در سرتاسر جهان می توانند در این مسابقه شرکت کنند ولی  باید  ۱۸ سال به بالا باشند و فرصت ثبت‌نام برای آن ها تا ۲۹ می‌ است. از ۱ ژوئن تا ۲ ژوئیه قضاوت‌ها انجام خواهد شد و برنده ۶ ژوئیه معرفی می‌شوند. ناسا از شرکت‌کنندگان می‌خواهد از طراحی فعلی AREE (کاوشگر خودکار برای محیط‌های با شرایط بسیار سخت) (تصویر مطلب) به عنوان نقطه شروع استفاده کنند.

 

با آن که برای این مسابقه جایزه تعیین شده است، ولی با توجه به هزینه‌ای که برای توسعه یک حسگر در این مدت زمان کوتاه نیاز است باید بگوییم شرکت‌کنندگان احتمالا دنبال شهرت خواهند بود.

 

ناسا در واقع با این کار از افراد خواسته است حسگر‌هایی بهتر از تجهیزات قبلی بسازند که حمایت کامل این سازمان دولتی پشت آن‌ها بود. به عنوان مثال فرودگر ونرا  روسیه هرگز بیشتر از دو ساعت روی سطح زهره دوام نیاورد. فناوری مدرن و تجربه یقینا به این قضیه کمک خواهد کرد، ولی با این حال اصلا کار آسانی نیست.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------