نام مریخ‌نورد 2020 انتخاب شد



اخبار,اخبار علمی,مریخ نورد
براساس انتشار آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، پس از یک مسابقه ماهانه بین دانشجویان آمریکایی برای نامگذاری آخرین مریخ نورد ناسا، این آژانس روز پنجشنبه نام این مریخ نورد را افشا می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، براساس انتشار  آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در روز سه شنبه، پس از یک مسابقه ماهانه بین دانشجویان آمریکایی برای نامگذاری آخرین مریخ نورد ناسا، این آژانس روز پنجشنبه نام این مریخ نورد را افشا می‌کند.

 

مریخ نورد ۲۰۲۰ موضوع مسابقه نامگذاری سراسری در سال ۲۰۱۹ بود که بیش از ۲۸ هزار مقاله توسط دانشجویان از سراسر ایالات متحده به دست آورد.

 

نزدیک به ۴ هزار و ۷۰۰ داور داوطلب متشکل از مربیان، متخصصان و علاقه مندان به فضا نیز به رسیدن مقاله‌ها به مرحله نیمه نهایی کمک کردند.

 

مریخ‌نورد ۲۰۲۰ در حال حاضر در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا قرار دارد که تابستان امسال برای پرتاب آماده می‌شود.

 

قرار است در این مرکز  سه بخش تشکیل دهنده این مریخ‌نورد سرهم شود. مریخ‌نورد ناسا  قرار است سال جاری و در ماه ژوئیه یا اوت پرتاب شود؛ این ماموریت در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ در دهانه یزرو سیاره سرخ فرود خواهد آمد، جایی که جست‌و‌جوی خود را برای نشانه‌های محیط قابل سکونت و شواهدی از زندگی میکروبی گذشته آغاز می‌کند؛ براساس این بیانیه این مریخ‌نورد نیز نمونه‌ها را جمع‌آوری کرده و آب و هوا و زمین شناسی مریخ را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

 

این مریخ نورد بخشی از یک برنامه اکتشاف بزرگتر است که شامل مأموریت‌هایی برای آماده‌سازی سفر انسان به سیاره سرخ می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------