مأموریت فضا حقایق تغییرات «آب و هوا» را روشن می‌کند



اخبار,اخبار علمی
قرار است به زودی یک فضاپیما مأموریت مهمی را درباره حقیقت تغییرات آب و هوایی انجام دهد که داده‌های به دست آمده از آن برای بسیاری از پژوهش‌ها مرجع باشد.

به گزارش فارس به نقل از بی‌بی‌سی، انگلیس قصد دارد یک مأموریت فضایی را برای به دست آوردن اندازه گیری مطلق نور منعکس شده از سطح زمین هدایت کند.

 

از این اطلاعات برای کالیبراسیون مشاهدات سایر ماهواره‌ها استفاده می‌شود و به آنها امکان مقایسه آسانتر داده‌ها داده می شود.

 

فضاپیمای جدید با نام حقیقت، در ماه نوامبر توسط کشورهای عضو آژانس فضایی اروپا برای توسعه تصویب شد.

 

طرفداران این مأموریت انتظار دارند که داده‌های به دست آمده برای کسب اطمینان در پیش بینی تغییرات آینده آب و هوا کمک کننده باشد.

 

دانشمندان و مهندسان روز سه شنبه برای شروع برنامه‌ریزی این پروژه ملاقات کردند؛ نمایندگان صنعت از انگلیس، سوئیس، یونان، جمهوری چک و رومانی در مرکز فنی Esa در هارول، آکسفوردشایر جمع شدند.

 

این آژانس ۳۲.۴ میلیون یورو (۲۷.۷ میلیون پوند) برای طراحی اولیه اختصاص داده است، با این وجود رهبری علمی در مورد مأموریت انجام شده توسط آزمایشگاه ملی فیزیکی انگلیس انجام شده است.

 

قرار است این فضاپیما به کمک یک دوربین، نقشه مفصلی از تابش خورشید را که از سطح زمین منعکس می‌شود تهیه کند؛ بیابان‌ها، مزارع برفی، جنگل‌ها و اقیانوس‌ها از جمله موارد پوشش این نقشه است.

 

نقشه باید از چنان کیفیت خوبی برخوردار باشد که بتواند مرجع استاندارد برای تمام فضاپیماهای تصویربرداری دیگر باشد که آنها به واسطه این نقشه مشاهدات خود را تنظیم و تصحیح کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------