آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

تصویب کلیات طرحی برای تغییر در نحوه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,نمایندگان مجلس شورای اسلامی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی جزییات آن تغییراتی در روند انتخاب حقوق‌دانان شورای نگهبان ایجاد می‌شود. 

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی نمایندگان طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس را در خصوص انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان را تصویب کردند.

 

مهرداد لاهوتی سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در توضیح این طرح گفت: این کمیسیون با این اصلاحیه می‌خواست که بعد از آنکه که حقوقدانان شورای نگهبان به مجلس معرفی شدند دیگر امکان انصراف آنها وجود نداشته باشد امکان انصراف هم قبل از آن است که این موضوع در دستور کار هفتگی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: با این اصلاحیه رییس قوه قضاییه باید برای هر کرسی حقوقدان شورای نگهبان دو نفر را معرفی کند تا مجلس شورای اسلامی هم از بین آنها به یک نفر رای دهد عملا امکان انصراف فردی در جریان رای‌گیری هم وجود ندارد.

 

در جریان بررسی کلیات این طرح ادیانی راد نماینده قائمشهر آن را خلاف اصل 98 و 91 قانون اساسی دانست. مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی این اخطار را وارد دانست و به رای گذاشت که مجلس به آن رای نداد.

 

بر این اساس بررسی جزییات این طرح به جلسه بعدی (فردا) مجلس شورای اسلامی موکول شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------