آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

سلحشوری: تاوان قرنطینه‌نشدنِ قم را می‌پردازیم/ سیاوشی: امکانات اقتصادی لازم را برای اعمال قرنطینه نداریم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , سلحشوری
در کشور ما سه امر بسیار مهم رایج است. ابتدا پنهان‌کاری، دوم دروغ و سوم سیاسی کردن موارد مختلف. یعنی اگر مسوولان زورشان به پنهان‌کاری و دروغ نرسید و مساله همچنان مطرح بود، توهم توطئه دارند.

 پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب مجلس درباره شیوع کرونا گفت: تاوان قرنطینه نکردن قم را می پردازیم. آ‌ن‌هایی که مانع قرنطینه شدن قم شدند باید به مردم و درگاه خدا پاسخگو باشند.

 

در کشور ما سه امر بسیار مهم رایج است. ابتدا پنهان‌کاری، دوم دروغ و سوم سیاسی کردن موارد مختلف. یعنی اگر مسوولان زورشان به پنهان‌کاری و دروغ نرسید و مساله همچنان مطرح بود، توهم توطئه دارند.

 

حکمرانی مطلوب در کشور ما وجود ندارد. اگر آمار واقعی را به مردم بگویند ناکارآمدی دولت عیان می‌شود به همین دلیل مدام پنهان‌کاری می‌کنند. اگر آمارهای واقعی را اطلاع‌رسانی کنند مردم قضیه را جدی می‌گیرند اما حکومت تنها به فکر این است که ناکارامد‌ی‌اش عیان نشود و با شفافیت مخالف است.

 

نمی‌توانیم به کارگری که برای لقمه نانی در خیابان است بگوییم در خانه بشین زیرا نمی‌توانیم آن را حمایت کنیم. هیچ ننگی بالاتر از این نیست مردم کشوری که غرق در نفت هستند از گرسنگی و فقر در رنج باشند.

 

مردم دیگر مانند سابق به مسوولان و رسانه‌ها اعتماد ندارند و خطرناک‌ترین موضوع یعنی بدتر از کرونا بی‌اعتمادی مردم است. متاسفانه مردم هم به خودشان رحم نمی‌کنند و هر روز ما شاهد تردد سیل عظیمی از مردم در خیابان و مراکز خرید هستیم. وگرنه چگونه پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان دارند جان می‌دهند، ولی مردم به خرید می‌روند.

 

در این بحران اگر کشور دیگری بود حتما هواپیمایی ماهان را به خاطر قصوراتی که انجام داده عامل اصلی شیوع این بیماری می‌دانست و حتما قوه قضاییه آنها را مورد بازخواست قرار می‌داد. ولی در کشور ما افرادی بازداشت می‌شوند که دغدغه این موضوع را دارند و در این مدت بیشتر نگران اوضاع مردم هستند.

 

به جای بازداشت مهدی حاجتی و محمد مختاری، باید سازمان هواپیمایی ماهان را که به خاطر پول جان مردم را در خطر قرار دادند، یا افرادی که در قم جان مردم را با اعتقادات خرافی معامله کردند و صدا و سیما که یک روز قبل از انتخابات کرونا را شایعه نامیده بود، از طرف قوه قضاییه مورد پیگرد قرار گیرند.

 

طیبه سیاوشی: کمبود دارویی ناشی از تحریم در کشور به ویژه در روزهای اخیر/ امکانات اقتصادی لازم را برای اعمال قرنطینه نداریم

 

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: محدودیت‌های ناشی از تحریم مشکلات زیادی را در زمینه تامین دارو و تجهیزات مقابله با کرونا در کشور ایجاد کرده و برنامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا را با مشکل مواجه می‌کند.

 

طیبه سیاوشی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا گفت: اکنون بسیاری کشورها به کرونا مبتلا شده اند و وضعیت فوق العاده ای در بسیاری از کشورها ایجاد شده و بودجه‌های خیلی خوبی نیز برای مقابله با این بیماری اختصاص یافته است، اما هیچ یک از این کشورها تحت تحریم‌های وحشتناک ایالات متحده قرار ندارند و ارتباط آن‌ها با دنیا قطع نیست.

 

وی هدف از درخواست خود و دو نفر از همکارانش از سازمان ملل را جلب توجه جامعه جهانی برای همکاری در زمینه مقابله با کرونا در ایران عنوان کرد و گفت: این بیماری زنجیره جهانی ایجاد کرده است، فارغ از تبعات منفی این بیماری، چاره ای نیست جز اینکه همه با هم متحد شویم و برای مقابله با این بیماری و خارج شدن از حالت اضطرار در کشور تلاش کنیم.

 

سیاوشی با اشاره به کمبود دارویی ناشی از تحریم در کشور به ویژه در روزهای اخیر گفت: ما به این دلیل این تقاضا را مطرح کردیم که مردم دنیا، سازمان‌های بین المللی، پارلمان‌های جهانی و ... در این زمینه به ایران مساعدت کرده و علیه تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده کاری انجام دهیم که هم به چرخه نابودی کرونا و همه به بهبود وضعیت اقتصادی مردم ایران که هم با مشکلات اقتصادی و این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، کمک کنیم.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر گذاری توئیت مذکور خطاب به سازمان ملل گفت: علی رغم اینکه ما دنبال تعطیلی مجلس نبودیم، اما تلاش می‌کنیم که فعالیت‌های ما نمایندگان در این شرایط به نفع مردم باشد. با توجه به اینکه این پیام در توئیتر به صورت جهانی بیشتر دیده می شود، تلاش شد که از طریق این فضا این پیام را به جهان برسانیم.

 

وی ادامه داد: در فضای دیپلماسی کشور به لحاظ اجرایی و عملی و رسانه ای نیز این تلاش ها در جریان است، رسانه‌ها می‌توانند پیام را به همه جهان برسانند، اما قطعا اقدامات اجرایی برای این منظور - علاوه بر وزارت بهداشت که با سازمان بهداشت جهانی در ارتباط است - نیازمند اقدامات و تلاش‌های وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی است.

 

سیاوشی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که به خرید دارو نیاز داریم و محدودیت امکانات اقتصادی کشور این اجازه را به ما نمی‌دهد که مثلا کارها و اقداماتی را که در چین و ایتالیا برای مقابله با کرونا صورت گرفته، انجام دهیم؛ ما امکانات اقتصادی لازم را برای اعمال قرنطینه نداریم زیرا مردم ما تحت فشار سخت‌ترین تحریم‌ها هستند.

 

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط اقتصادی بسیاری از خانواده ها امکان قرنطینه اختیاری و خانه‌نشینی را از آنان گرفته است، کارگران روزمزد نمونه‌ای از این اقشار هستند؛ اگر چه دولت بسته‌های حمایتی را برای این قشرها در نظر گرفته، اما این بسته‌ها کافی نیست و مشکلات آنها را رفع نمی‌کند.

 

طیبه سیاوشی، فاطمه سعیدی و حمیده زرآبادی به عنوان سه نماینده مجلس دهم در توئیت‌هایی به زبان انگلیسی خطاب به سازمان ملل خواستار موضع گیری جامعه جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر ایران شده اند؛ «مردم ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارندعلیرغم همکاری جهانی برای مهار ویروس کرونا ایرانیان با تحریم‌های مالی روبرو هستند که دسترسی آنها به دارو و اقلام مورد نیاز را غیرممکن کرده‌است زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌الملل علیه تحریم‌های غیر انسانی دولت ایالات متحده موضع بگیرد.»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------