آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

احتمال افزایش تعطیلی عید کارمندان/ اثرات اقتصادی کرونا تا ماه‌ها ادامه پیدا می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تعطیلی عید کارمندان
براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۱۱۳۶۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا و تاکنون ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسیده است. 

به گزارش ایلنا، در بیست و پنجمین روز از شیوع کرونا در ایران براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۱۱۳۶۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا و تاکنون ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسیده است. گفتنی است علی اکبر ولایتی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه است. روز گذشته به دستور مقام معظم رهبری ستاد کل نیروهای مسلح اولین جلسه کمیته انتظامی امنیتی قرارگاه بهداشتی درمانی نیرو‌های مسلح به همراه وزارت کشور و استانداران را تشکیل داده و براساس مصوبه این جلسه مقر شده است قرارگاه بهداشتی درمانی نیروهای مسلح به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها را با تصمیم ملی که اتخاذ می‌شود، انجام خواهد داد. این اقدامات نیز ظرف ۲۴ آینده انجام خواهد شد.

 

همچنین علیرضا زالی (فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران) پس از جلسه با قرارگاه ثارالله به عنوان قرارگاه مهم استان تهران که با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی و انتظامی، امنیتی و قضایی برگزار شد، اعلام کرد: درباره نحوه اداره شهر تهران در روزهای آتی مصوبات خوبی تصویب شد که امروز (شنبه) از سوی مجموعه استانداری تهران به دستگاه‌های مرتبط در استان تهران ابلاغ می‌شود.

 

وضعیت کاشمر رو به ثبات است

ممکن است در برخی استان‌ها نیاز به افزایش تعطیلی عید کارمندان باشد

بهروز بنیادی (عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی) در مورد وضعیت حوزه انتخابیه‌اش (کاشمر) به ایلنا گفت: وضعیت کاشمر ثابت است و خوشبختانه در چند روز گذشته با روند رو به ثباتی مواجه بودیم؛ سه مورد فوتی داشتیم و در مجموع ۱۸ نفر بیمار با مثبت شدن آزمایششان بستری شده‌اند که قرنطینه آنها در حال انجام است و مراقبان سلامت کار خودشان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

 

 وی درباره وضعیت استان خراسان رضوی افزود: باتوجه به اینکه این استان مسافرخیز است بیماری تازه وارد فاز افزایش و شیوع شده و تعداد بیماران بستری رو به افزایش است اما اقدامات خوبی به فرماندهی استاندار در ستاد مبارزه با کرونا حال انجام است.

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس دهم اظهار داشت: تلاش می‌کنند که تعداد و تردد مسافران و گردشگران به حداقل برسد که اگر این اتفاق بیفتد و مردم رعایت کنند، امیدوار هستیم که سیر شیوع بیماری در خراسان رضوی کاهشی باشد.

 

وی درباره اینکه آیا لزومی بر بسته شدن حرم امام رضا (ع)وجود دارد یا نه، گفت: با توجه اینکه مقام معظم رهبری هم اعلام کردند روز اول عید به مشهد نخواهند رفت، به نوعی می‌توان این برداشت را کرد که مردم هم باید رعایت کنند و در آن حضور پیدا نکنند.

 

بنیادی تاکید کرد: اینکه حرم بسته شود در سطح کشور خیلی بازخورد خوبی ندارد اما مهم‌تر از همه این است که مردم خودشان رعایت کنند؛ در عین حال استفاده از مواد ضدعفونی و مسائل بهداشتی در حرم رعایت شده اما به هر حال خود مردم هستند که باید رعایت کنند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در  پاسخ به این سوال که ستاد مقابله با کرونا تاکید دارد که مردم در خانه بمانند آیا بهتر نیست که ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی تعطیل شوند؟، گفت: در کشورهای دیگر  نیز عملاً بیشتر تعطیلی‌ها شامل حال مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌ها بود و در مورد ادارات و شرکت‌ها مطرح نشده است و حتی در هیچ کدام از کشورهایی که ابتلای آنها به بیماری بیشتر از ما بوده است ادارات تعطیل نشدند.

 

وی ادامه داد: اما تعطیلی ادارات به اختیار استانداران و مدیران کل قرار گرفته که خودشان مسئله را مدیریت کنند و کارمندانی مانند بیماران دیابتی، خونی، تنفس و جانبازان را که دارای ریسک خطر هستند حتماً از حضور در سرکار معاف کنند اما در سایر موارد که ضرورت دارند و چرخه کشور به حضور آنها بستگی دارد می‌بایست با حداقل نیرو فعالیت کنند و یا اگر امکان دارد به صورت دورکاری فعال باشند.

 

بنیادی با تاکید بر اینکه اختیار تعطیلی ادارات به مدیران کل و استانداران داده شده است، گفت: توجه به اینکه هر سال در چند روز پیش از نوروز معمولاً شاهد فعالیت کمتر در ادارات هستیم، قطعا از این هفته نیز فعالیت ادارات به نحوی کاسته خواهد شد.

 

نماینده مجلس دهم درباره تعطیلی ادارات و کارمندان بیش از پنج روزی که هر سال در ایام عید تعطیلی دارند، گفت: بهتر است منتظر نظر ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم آن‌ها اطلاعات دقیق‌تری دارند ممکن است  در برخی از استان‌ها لازم باشد که این تعطیلی تمدید شود و در برخی نیاز  به تمدید نباشد.

 

اثرات اقتصادی کرونا تا ماه‌ها ادامه پیدا می‌کند

به یک تصمیم شجاعانه در دولت نیاز است

محمدابراهیم رضایی در گفتگو با ایلنا، درباره شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: کرونا یک ویروس نو با ویژگی‌های خاص خود بود که کلا هیچ کشوری در جهان آمادگی مقابله و مدیریت آن را نداشت. کشور ما هم تحت تاثیر این وضعیت بود. مدیران ما با جدیت در حال تلاش هستند و قرائن و شواهد نشان می‌دهد دارند به مدیریت مسلط می‌شوند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: باتوجه به اعمال مدیریت بر روند گسترش درمان و همچنین با همراهی و همکاری که مردم انجام می‌دهند روز به روز شرایطمان بهتر می‌شود. این مساله با یک مدیریت جامع و هماهنگ و هدفمند اعمال می‌شود و دغدغه‌ها در حال کاهش یافتن است و اثراتش این است که امروز تحرک مردم در تهران نسبت به چند روز گذشته بیشتر شده و با اطمینان بهتری فعالیت‌های روزمره خود را انجام می‌دهند.

 

نماینده مردم خمین تاکید کرد: اطمینانی که در حال ایجاد شدن است یک پیام نویدبخش است. از طرف دیگر حوزه تخصصی در حال کار کردن است و گفته شده داروهای جدیدی را آزمایش   کردند که این دستاوردها هم می‌تواند برای درمان در کشور و هم برای کل جهان و سایر کشورها دستاوردهای خوبی به ارمغان بیاورد. به هر حال روند قابل قبولی است و به نظرم به زودی انیبحران حل می‌شود.

 

نماینده مجلس دهم درباره موضوع قرنطینه کردن برخی شهرهای آلوده نیز گفت: به صورت عمومی نمی‌توان جامعه را قرنطینه کرد. همین که مردم خودشان رعایت می کنند و تک تک افراد احساس می‌کنند باید در این فرایند ایفای نقش کنند به نظرم اثراتش خوب است. افرادی که آزمایش‌شان مثبت است در یک محیط قرار می‌گیرند که درمانشان به طور ویژه انجام شود. به نظرم دغدغه‌ها روز به روز کاهش پیدا می‌کند و شاید ظرف مدت یک هفته یا ده روز آینده بتوان گفت شرایط‌مان در کشور عوض شود. 

 

رضایی درباره تاثیرات سوء این بیماری بر اقتصاد کشور نیز گفت: اثرات اقتصادیش در کل دنیا اثرات جدی و فوق العاده سنگینی است. در کشور خودمان هم، چه در حوزه تجارت بین المللی و چه در حوزه کسب و کار داخلی اثرات جدی گذاشته و بسیاری از تولید کننده‌ها و حتی مغازه‌دارها دچار بحران و مشکل شدند به خصوص آنهایی که این ایام بهارِ فروششان بود امسال همه با ناکامی مواجه شدند. چه در حوزه اقتصاد خرد و چه در حوزه اقتصاد کلان این ویروس عمق زیادی داشت و خسارتش سنگین است که باید در سطح ملی تدابیر ویژه‌ای اندیشید و دولت به کسانی که آسیب دیدند و ممکن است از پا در آیند به طور ویژه کمک کند.

 

وی ادامه داد: باید همه دست به دست هم دهند تا آنهایی که امروز آسیب می‌بینند به طور ویژه دیده شوند و مورد حمایت قرار گیرند. امروز حقیقتا کل نظام چه قوه قضاییه، چه قوه مجریه و چه قوه مقننه باید هماهنگ شوند و این توانایی وجود دارد تا چرخه اقتصاد آنهایی که آسیب جدی دیدند مورد حمایت قرار گیرد و از حمایت‌های همه جانبه احساس دلگرمی کنند. در دولت هم یک تصمیم شجاعانه نیاز است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تاثیرات اقتصادی این بیماری به سال آینده نیز کشیده خواهد شد؟ گفت: وقتی چرخه اقتصاد و تولید یک لحظه دچار توقف شود اثراتش تا ماه‌ها ادامه پیدا می‌کند و این نیست که اگر پنج روز تعطیل شد حتما اثراتش همان پنج روز خود را نشان دهد. بدهی‌هایی که دارند، تسهیلاتی که گرفتند، حقوق‌هایی که باید بدهند و هزینه‌هایی که تامین نشده اثراتش زیاد است.

 

رضایی گفت: کسانی که بدهی‌های جدی داشتند و نتوانستند به موقع قسط‌هایشان را بدهند اگر نظام بانکی با آنها همراهی نکند ممکن است بعضی از آنان دچار نابودی کامل شوند. حمایت‌های جدی نیاز است و دولت الان باید فکر عمیق‌تری در حمایت از چرخه تولید به خصوص کارخانه‌هایی که امروز تولید می‌کنند و تولیدشان دچار بحران شده و نیاز جدی‌تری دارند، داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------