آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه معاون وزیر ورزش به گشت ارشاد و برخورد سخت با جوانان

طعنه سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد و برخورد بخاطر حجاب سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش نوشت: ‏ای…

پروانه سلحشوری :خودمان به کرونا فرصت دادیم که ایران را به عنوان میزبان انتخاب کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,پروانه سلحشوری
پروانه سلحشوری گفت: امیدی به قرنطینه شهرها توسط دولت و مسئولین نیست و بهترین راه پیشگیری قرنطینه اختیاری و خانوادگی و فردی است. 

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با اصلاحات نیوز در رابطه با موضوع قرنطینه شهرهای پرخطر و آلوده به ویروس کرونا گفت: قرنطینه ی شهرهای پرخطر بستگی به یک سری اطلاعات اولیه دارد که دردسترس ما نیست و از طرف دیگر ما بی‌ خبر از شدت بیماری‌ هستیم اما در مواجهه با بیماری کرونا باید از تجارب کشورهایی که در مواجه با کرونا عمل کرده اند استفاده کنیم.

 

چین جمعیتی بالغ بر پنجاه میلیون نفررا قرنطینه کرد و درعین حال توانستند کمتر از ده روز بیمارستانی هزار تخته خوابی مجهز مخصوص کرونا را بنا کنند که برای ما این جور چیزها در حد یک رویاست چون نه توانمندی آن را داریم و نه نهادهای همدلی داریم که به کمک هم بشتابند و از همه مهمتر اینکه اکثر جامعه ما از مردم گرفته تا مسئولین آن را جدی نگرفته اند ،مثال بارز این موضوع خود معاون وزیر بهداشت و درمان است که مبتلاشد. خلاصه اینکه امیدی به قرنطینه شهرها توسط دولت و مسئولین نیست و بهترین راه پیشگیری قرنطینه اختیاری و خانوادگی و فردی است.

 

وی افزود: از زحمات وزارت بهداشت،مجموعه پزشکان،مجموعه مادر بیمارستان که از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند بسیار تشکر میکنم.

 

سلحشوری در ادامه گفت: از مسئولین انتظار می‌رود که تبعیض و ویژه بودن خود را کنار بگذارند و اولویت استفاده از ماسک و کیت و سایر اقلام را به مردمی بدهند که دارای علایم بیماری هستند.اگر کسی به این بیماری مبتلا شده در وهله‌ی اول برای ایشان آرزوی سلامتی میکنم اما ضرورت اینکه بخواهد این موضوع را خبری کند، اصلادرست نیست و ما شاهد بودیم که بعد از پخش دو سه تا کلیپ این چنینی با واکنش جامعه و برخورد مردم روبه رو بودیم و دیگر این کار زشت ادامه نیافت.

 

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه کدامیک از بیمارستان ها آمادگی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را دارند گفت: من کاملا آگاهم که الزاما همه‌ی بیمارستان ها نمی‌توانند پذیرای بیماران کرونایی باشند مانند بیمارستان مسیح دانشوری که مخصوص بیماری های ریوی و تنفسی است. به نظر من همه بیمارستان ها نباید به کرونا تخصیص داده شود مگر اینکه بیماری خیلی شایع و فراگیر شود و بیمارستان هایی که در حال حاضر داریم نتوانند حجم زیاد بیماران را پوشش دهند ولی بهتر است که بیمارستان های خاصی را برای بیماران کرونایی مشخص کنیم و شاید بتوان بخش های دیگر این بیمارستان ها مثل بخش قلب و… را تعطیل کرد که البته آن بیمارستان ها باید خودشان حالت ایزوله و قرنطینه داشته باشند.

 

سلحشوری در رابطه با دست ساز بودن ویروس کرونا و نامه اخیر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق به دبیر کل سازمان ملل گفت: در رابطه با دست ساز بودن ویروس کرونا بنده اطلاعی ندارم ولی دیدم که آقای احمدی نژاد نامه ای نوشته بود که این یک‌ جنگ بیولوژیک است،ولی حتی اگر این ویروس هم دست ساز باشد اگر خودمان می‌توانستیم درست پیش گیری کنیم، مبتلا نمی شدیم،تنها کشوری که پروازهایش را به چین ادامه داد ما بودیم حتی بعد اینکه ابتلا هم مشخص شد.

 

چین شاید بخواهد به خاطر رقابت های سیاسی و اقتصادی که با کشورهای دیگر دارد دنبال چنین اعمالی باشد روسیه هم سلاح بیولوژیک دارد ولی ما نباید زمینه را برای آن ها فراهم کنیم. ما خودمان به کرونا فرصت دادیم که ایران را به عنوان میزبان انتخاب کند و خودمان آن را به عنوان مهمان پذیرفتیم و بعد از آن هم جرات اطلاع رسانی ما در اوایل به شدت پایین بود تا جایی که مردم اصلأ نمی‌دانستند و وقتی همه گیر شد تازه متوجه شدیم،یعنی اینکه مسئولین ما متاسفانه به قدری عادت به پنهان کاری دارند که تا لحظه آخر چیزی نگفتند غافل ازاینکه این موضوع خود آنها و خانواده‌شان را نیز درگیر میکند.

 

وی در پایان گفت: یک عده ای در کشور ما در همه ی امور متوجه نیستند،از محیط زیست گرفته تا حوزه ی اجتماعی و اقتصادی،این ها متوجه نیستند که سوداگری و کسب ثروت و قدرت وسیله ای است برای انسان نه اینکه انسان وسیله ای برای آن ها،آن ها ناآگاهانه خودشان را هم در معرض خطر قرار میدهند و اینکه یک جامعه ای که نسبت به آن مسئولیت دارند را بسیار در معرض این آسیب ها قرار میدهند ،مسایل اجتماعی و حوادث و اتفاقاتی که در قالب اجتماعی رخ میدهد یک‌ کل به هم پیوسته است و این کل به هم پیوسته در نهایت ما را به این میرساند که ناکارآمدی و ضعف مدیریتی در کشور ما روز به روز خودش را بیشتر نشان میدهد و الان به مرحله ای رسیده است که جان مردم را گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------