آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

کمالی: وظیفه مهم هر حكومتی، رهایی مردم از گرفتاری است



اخبار,اخبار سیاسی,حسین کمالی
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مردم قبل از کرونا هم گرفتاری‌های زیادی داشتند و به همین دلیل، فشارِ مضاعفِ این روزها، به طور جدی محدودشان کرده است.

حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار در گفتگو با پارسینه اظهار داشت: کرونا مساله‌ای است که کلِ جهان را فرا گرفته است و همه مناسبات نظام بین‌الملل را تحت‌الشعاع خود در آورده است. با این حال به دلیل قرار گرفتن در شرایط تحریم، نسبت به خیلی از کشور‌ها کار سخت‌تری برای مدیریت این بحران دارد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنانش گفت: این روز‌ها در حالی کمی امیدواری نسبت به رهایی از شرِ ویروس کرونا به وجود آمده است که در این ۲ ماه و چند روز، کار‌های نسبتا قابل قبولی برای در امان ماندن مردم از ابتلا به کرونا انجام شد. با این حال نمی‌توان منکر شد، هم دولت برای تامین همه منابع لازم محدودیت داشت و هم‌اینکه قرنطینه عملا برای قشر آسیب‌پذیر جامعه یا سخت بود یا به دلیل نیاز روزمره به کسب درآمد، عملا امری محال است.

 

او همچنین تصریح کرد: اینکه دولت تصمیم به پرداخت بسته معیشتی یا وام‌هایی هر چند کم گرفت، می‌تواند بخشی از مردم را تا حدی به آرامش مالی برساند. اما مساله این است، مردم قبل از کرونا هم گرفتاری‌های زیادی داشتند و به همین دلیل، فشارِ مضاعفِ این روزها، به طور جدی محدودشان کرده است. به طوریکه گروهی با وجود آگاهی از خطرات شکستن قرطینه به‌ناچار از در محل کسب و کارشان حاضر می‌شوند.

 

کمالی در ادامه افزود: دولت در حالی از جانب بخشی از جامعه مورد قضاوت‌های آنچنانی روبرو می‌شود که نظمِ اقتصادی ایران به واسطه تحریم‌ها و البته برخی از عوامل داخلی‌ای، چون فساد، سوءمدیریت و... به‌هم خورده است که طبیعی است، در چنین حالتی برنامه‌های عادی هم به سختی اجرایی می‌شوند، چه برسد به اینکه قرار بر مدیریت بحران جدی‌ای، چون کرونا باشد.

 

عضو اسبق شورای عالی اصلاحات یادآور شد: با وجود همه تهدید و تحدیددها، نکته مهم چیزی جز این نیست که وظیفه مهم هر حکومتی، رهایی مردم از گرفتاری است. پس لازم است، همه دستگاه‌ها اعم از دولتی و غیر دولتی و در کنار هم و با استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور، در راستای کاهش دغدغه‌های عمومی تلاش‌های‌شان را به کار بگیرند تا انشاءالله آرامش و آسایش خیال به جامعه برگردد.

 

حسین کمالی تصریح کرد: کرونا به ما نشان داد، باید در هر مقطعی منتظر شرایط استثنایی و غیرقابل‌پیش بینی باشیم تا در مواقع خاص مردم نسبت به کارآمدی سیستم تصمیم‌گیری و اجرایی اطمینان‌خاطر پیدا کنند و بدانند، مسئولان مُجدانه دنبال برطرف کردن مشکلات‌شان هستند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------