آزمایش دو دارو برای درمان کووید 19



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کووید 19
سازمان بهداشت و درمان ایالات متحده آزمایش بالینی هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین را برای درمان کووید 19 آغاز می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، سازمان بهداشت و درمان ایالات متحده آزمایش بالینی هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین را برای درمان کووید ۱۹ آغاز می‌کند.

 

یک کارآزمایی بالینی در ایالات متحده آغاز شده است تا ارزیابی کند که آیا داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین همراه با آزیترومایسین می‌تواند از بستری شدن در بیمارستان و مرگ  مبتلایان به ویروس کرونا جلوگیری کند یا خیر.

 

هیدروکسی کلروکین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به منظور پیشگیری و درمان مالاریا و همچنین برای درمان بیماری‌های روماتیسم و لوپوس تأیید شده و آزیترومایسین که آنتی بیوتیک است مورد تأیید این سازمان قرار گرفته است.

 

سازمان غذا و داروی آمریکا  حدود سه هفته پیش اطلاعیه‌ای صادر و نسبت به عوارض جانبی دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین همچون بروز مشکل در ضربان قلب افراد هشدار داد و حالا قرار است دوباره آزمایش‌های گسترده‌تری به منظور رسیدن به جواب قطعی برای مصرف هیدروکسی کلروکین وآزیترومایسین صورت بگیرد.

 

نخستین داوطلب این آزمایش روز پنجشنبه در سن دیگو، کالیفرنیا ثبت نام کرده است؛ در حال حاضر هیچ درمان خاصی مورد تأیید اف‌دی‌ای برای معالجه مبتلا به ویروس کرونا وجود ندارد.

 

بسیاری از کارآزمایی‌های بالینی برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی هیدروکسی کلروکین برای درمان بزرگسالان بستری در اثر کرونا برنامه ریزی شده یا در حال انجام هستند.

 

سازمان بهداشت انگلیس در توضیح آزمایش این دو دارو گفت :هدف اصلی از این مطالعه تعیین این مسئله است که آیا هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین می‌توانند از بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از COVID-19 جلوگیری کنند یا خیر. علاوه بر این، محققان ایمنی و تحمل درمان آزمایشگاهی را برای افراد مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 ارزیابی می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------