نرخ مرگ و میر کووید-۱۹ در آمریکا مشخص شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
یک مطالعه جدید نشان داد نرخ مرگ و میر کووید-19 در ایالات متحده ۱.۳ درصد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، براساس یک محاسبه جدید از تعداد موارد ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در ایالات متحده، ۱.۳ درصد از بیماران در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند، اما نویسنده این مطالعه می‌گوید اگر اقدامات احتیاطی و ظرفیت‌های درمانی تغییر یابد، این نرخ ممکن است افزایش پیدا کند.

 

"انیربان باسو" محقق اصلی این مطالعه گفت: محاسبه نرخ ۱.۳ درصدی مبتنی بر میزان مرگ و میر در موارد تشخیص داده شده در سراسر ایالات متحده است، اما این مطالعه موارد ابتلای نامشخص و شناسایی نشده را که در آن یک فرد آلوده است اما علائم کمی دارد یا هیچ علائمی ندارد، در بر نمی‌گیرد.

 

وی گفت اگر این موارد به معادله اضافه شود، ممکن است نرخ کلی مرگ و میر بر اثر ابتلا به کروناویروس جدید می‌تواند کاهش یافته و به یک درصد نزدیک شود.

 

"باسو" رئیس دپارتمان داروسازی دانشگاه واشنگتن در سیاتل است.

 

وی تأکید می‌کند که برآوردهای فعلی بر پایه خدمات مراقبت‌های بهداشتی از جمله تخت‌های بیمارستان‌ها، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و دسترسی به ارائه دهندگان این خدمات بوده است که در صورت افزایش هر یک از این خدمات و امکانات در آینده می‌توان شاهد کاهش نرخ مرگ و میر بود، در حالی که کاهش دسترسی به خدمات درمانی می‌تواند میزان مرگ و میر کووید-۱۹ را افزایش دهد.

 

"باسو" گفت که مهم‌تر از همه چیز، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر اقدامات پیشگیرانه به پایین آمدن نرخ مرگ و میر ایالات متحده بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ کمک می‌کند. پیش بینی اخیر کاخ سفید مبنی بر ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار مرگ بر اثر کروناویروس در سال جاری بر اساس امکانات و معیارهای موجود انجام شده است.

 

در حال حاضر بسیاری از ایالت‌های آمریکا در حال کاهش محدودیت‌ها و از سرگیری مشاغل و بازگشایی سواحل و پارک‌ها هستند.

 

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، میزان مرگ و میر ۱.۳ درصدی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ هنوز هم بسیار بیشتر از میزان مرگ و میر آمریکا برای آنفلوانزای فصلی در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است، جایی که تنها ۰.۱ درصد از موارد ابتلا از دست رفتند.

 

از طرف دیگر، این برآورد جدید بسیار پایین‌تر از محاسبات نرخ مرگ و میز قبلی است. به عنوان مثال، میزان مرگ و میر بر اثر کووید-۱۹ در چین در ابتدا ۵.۶ درصد اعلام شده بود و تا ۲۰ فوریه به ۳.۸ درصد کاهش یافت. اما این می‌تواند به دلیل زمان‌بندی باشد، چرا که در چین هم مانند ایالات متحده میزان ابتلا در مراحل اولیه همه‌گیری خیلی زیاد بود.

 

نتایج این مطالعه براساس بررسی ۴۰ هزار و ۸۳۵ مورد ابتلای تأیید شده به کووید-۱۹ و ۱۶۲۰ مورد مرگ تایید شده در ۱۱۶ بخش در ۳۳ ایالت تا ۲۰ آوریل بوده که کمترین نرخ مرگ و میر در آنها ۰.۵ درصد و بیشترین نرخ مرگ و میر ۳.۶ درصد بوده است.

 

به گفته "باسو" تعیین نرخ مرگ و میر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در مبارزه با این همه‌گیری بسیار مهم است.

 

وی در گزارشی که به صورت آنلاین منتشر شده است، گفت: هنگامی که از سایر روش‌های تخمینی استفاده می‌شود، الگو و برآوردهای ما می‌تواند به پزشکان، مسئولان و سیاستگذاران کمک کند تا پیش‌بینی‌های دقیق‌تری را برای اپیدمیولوژی بیماری و تأثیر اهرمهای جایگزین برای مهار این بیماری انجام دهند.

 

باسو افزود: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده(CDC) تغییرات قابل توجهی را در میزان تلفات در گروه‌های سنی مختلف گزارش می‌دهد که کار بیشتری در این جبهه لازم است.

 

وی نتیجه گیری کرد که میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده نه تنها بیشتر از نرخ تخمین زده شده در کشورهای دیگر نیست، بلکه از برخی از آنها کمتر نیز هست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------