مشاهده سندرم التهابی مرتبط با کرونا در برخی کودکان انگلیسی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سندرم التهابی
سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) نسبت به افزایش شمار کودکان بستری شده در بخش‌های مراقبت ویژه با "سندرم التهابی" مرتبط با کروناویروس جدید هشدار داد.

 به گزارش ایسنا، سرویس سلامت همگانی انگلیس به پزشکان این کشور هشداری فوری مبنی بر افزایش سریع شمار کودکانی که با علائم کروناویروس در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، داده است.

 

در این هشدار آمده است این نگرانی روزافزون وجود دارد که یک سندرم التهابی مرتبط با کووید-۱۹ در کودکان در انگلیس ظهور کند.

 

در طول سه هفته گذشته تعداد کودکانی در همه سنین مشاهده شده‌اند که دارای یک التهاب چند سیستمه بوده و به مراقبت‌های ویژه در سراسر لندن و هم‌چنین در مناطق دیگر انگلیس نیاز دارند.

 

تصور نمی‌شود که تاثیر کرونا بر کودکان بسیار شدید باشد و تاکنون در سراسر جهان نیز از زمان شروع این همه‌گیری، تعداد کمی از کودکان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

 

مقاومت ظاهری کودکان در برابر این بیماری هفته‌هاست که پزشکان را  دچار گمراهی و سردرگمی کرده است، چرا که به طور کلی کودکان ناقلان اصلی بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا هستند.

 

کودکانی که با این بیماری دیده می‌شوند، معمولاً از درد معده و علائم گوارشی رنج می‌برند، این علائم شامل اسهال و استفراغ است. از همین رو در هشدار سرویس سلامت همگانی انگلیس این طور آمده که کودکان دارای علائمی از جمله درد شکم را به عنوان موارد اورژانسی در نظر بگیرند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دهند.

 

پزشکان وضعیت مرموز اخیر کودکان انگلیسی را با سندرم شوک سمی و سندرم کاوازاکی مقایسه کرده‌اند که در کنار هم، باعث ورم آسیب‌زای داخلی، تب و مشکلات تنفسی می‌شوند، همه این‌ها از علائم بارز بیماری کووید-۱۹ هستند.

 

اما تست کرونای برخی از این کودکان که تحت مراقبت‌های ویژه‌ای قرار گرفته‌اند، منفی اعلام شده و این موضوع پزشکان را سردرگم کرده است و برخی احتمال می ‌دهند که پای یک میکروب یا عامل بیماری‌زای دیگری در میان باشد.

 

هنوز مشخص نیست که چند کودک در انگلیس به این بیماری مبتلا شده‌اند و آیا هیچ کدام با این بیماری فوت کرده‌اند یا خیر اما تصور می شود که این بیماری تاکنون فقط تعداد کمی از بیماران را تحت تأثیر قرار داده است.

 

اگر این وضعیت گسترده‌تر و شایع‌تر شود، می‌تواند عنصر جدیدی از خطر شیوع کروناویروس را به وجود آورد که تاکنون به نظر می‌رسید کودکان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

 

تاکنون تنها ۹ کودک زیر ۱۹ سال در انگلیس به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند که معادل ۰.۰۵ درصد  از مجموع ۱۸ هزار و ۴۲۰ مورد مبتلای گزارش شده در این کشور است.

 

دلایل میزان ابتلای پایین کودکان به کووید-۱۹ هنوز ناشناخته است اما دانشمندان اظهار داشته‌اند که پایین‌تر بودن سایر بیماری‌های جدی و فقدان آسیب ریه‌های مربوط به سن در کودکان ممکن است از آن‌ها در برابر این ویروس محافظت کند.

 

به نوشته روزنامه دیلی میل، برخی از پزشکان در ایتالیا و اسپانیا نیز از بروز این سندرم التهابی مرموز به صورت موردی در میان کودکان خبر داده‌اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------