اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

رباتی که قاتل ویروس است+عکس



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ربات
محققان مرکز پزشکی دانشگاه ویرجینیا اخیرا موفق به توسعه رباتی شده‌اند که به آنها در مبارزه با بیماری کووید-19 و کشتن یک باکتری خاص در بیمارستان‌ها کمک می‌کند.

 به گزارش فارس به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، محققان مرکز پزشکی دانشگاه ویرجینیا اخیرا موفق به توسعه رباتی شده‌اند که به آنها در مبارزه با بیماری کووید-۱۹ و کشتن یک باکتری خاص در بیمارستان‌ها کمک می‌کند.

 

کارکنان مرکز پزشکی دانشگاه ویرجینیا، راهی پیدا کرده‌اند که به آنها کمک می‌کند تا در مقابل ویروس بسیار مسری، SARS-CoV-۲، در امان باشند.

 

با هجوم همه گیری ویروس کرونا، کارکنان بخش‌های این مرکز برای یافتن راه‌های تمدید عمر وسایل محافظ و سایر تجهیزات مورد استفاده در هنگام معالجه بیماران، یک ربات جدید توسعه داده‌اند.

 

این ربات «ترو-دی» نام دارد و می‌تواند اتاق‌های بیمارستان را به طور کامل تمیز کرده و با نور فرابنفشی که دارد همانند یک قاتل ویروس عمل کند.

 

کمبود ماسک N-۹۵ بیش از کمبود دستکش احساس می‌شود و همین موضوع کادر درمان را در معرض ابتلا و مرگ و میر قرار می‌دهد.

 

عملکرد Tru-D ساده به نظر می‌رسد؛ در مرکز اتاق قرار دارد و از سنسورهایی برای کالیبره کردن دوز دقیق انرژی لازم برای ضد عفونی کردن کل اتاق استفاده می‌کند.

 

ربات ترو- دی مخفف عبارت برای ضد عفونی فرابنفش تمام اتاق (Total Room Ultraviolet Disinfection) است.

 

این ربات در کشتن ارگانیسم‌های مختلف از جمله کلستریدیوم دیفیسل (Clostridium difficile یا C. difficile, C. diff و CDF/cdf) که یک باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک است و می تواند باعث بیماری شدید و حتی مرگ شود بسیار موثر است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------