یک فوت و ۴۶ مورد جدید ابتلا، تازه ترین آمار چین از کرونا/ادامه روند تصاعدی در امارات



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
مقامات بهداشتی چین امروز چهارشنبه از فوت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا و همچنین شناسایی ۴۶ مورد جدید مبتلا به این ویروس در شبانه روز گذشته در این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا و به نقل از کمیسیون ملی بهداشت چین، از تعداد ۴۶ مبتلای جدید،   ۳۶ نفر آنها وارداتی و از کشورهای دیگر به چین سفر کرده اند اما ۱۰ مورد دیگر منشا داخلی دارند و در شهرهای چین شناسایی شده اند.

 

گزارش حاکی است همچنین در شبانه روز گذشته ۵۷ مورد «ناقل خاموش» در این کشور شناسایی شده است در حال حاضر یک هزار و ۲۳ تن که به عنوان ناقل خاموش شناسایی شده اند در این کشور زیر نظر پزشکی قرار گرفته اند.

 

بر اساس این گزارش شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به ۸۲ هزار و ۲۹۵ تن و شمار جان باختگان هم به سه هزار و ۳۴۲ تن رسیده است.

 

کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین اعلام کرد در روز گذشته ۷۸ بیمار از بیمارستان ها و مراکز درمانی مرخص شده و شمار کل بهبود یافتگان هم به ۷۷ هزار و ۸۱۶ تن رسیده است.

 

گزارش ها حاکی است روز گذشته /سه شنبه/ با ترخیص آخرین بیماران بیمارستان «لی شن شان» در شهر ووهان، تعداد بیماران این بیمارستان که به صورت ویژه برای درمان مبتلایان به کرونا ساخته شده بود به صفر رسید.

 

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز دوشنبه در سراسر جهان به حدود دو میلیون تن رسیده است آمار جان باختگان هم ۱۲۶ هزار و ۶۰۰ تن گزارش شده است در حالی که ۴۷۸ هزار نفر هم بهبود یافته‌اند.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در امارات نزدیک به ۵ هزار نفر شد

وزارت بهداشت امارات از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

 

به گزارش مهر به نقل خبرگزاری امارات، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که دستکم ۴۱۲ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

 

با اضافه شدن این آمار، مجموع کل مبتلایان به ویروس کرونا در امارات به چهار هزار و ۹۳۳ نفر رسید.

 

لازم به ذکر است که در حال حاضر اکثر کشورهای عربی در منطقه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هستند.

 

در امارات نیز افزایش آمار چشمگیر و قابل توجه بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------