مرگ ۱۱ میلیون کودک مبتلا به سرطان در جهان تا سال ۲۰۵۰



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سرطان
به گفته محققان، بدون دسترسی به خدمات مراقبت های درمانی و درمان سرطان، پیش بینی می شود حدود ۱۳.۷ میلیون کودک در جهان بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰ مبتلا به سرطان شوند. 

به گزارش مهر، محققان هشدار می‌دهند با وجود عدم اختصاص سرمایه گذاری بیشتر برای مراقبت‌های سرطانی از کودکان، پیش بینی می‌شود در طول ۳۰ آینده ۱۱ میلیون کودک ۱۴ سال به پایین به دلیل ابتلاء به سرطان جان شأن را از دست دهند.

 

طبق نتایج تحقیق جدید، بیش از ۹ میلیون مرگ ومیر (۸۴ درصد) در کشورهای کم درآمد و کمتر از متوسط درآمد زندگی می‌کنند.

 

به گفته محققان، اگر در زمینه توسعه و گسترش شیوه‌های دسترسی به درمان و غربالگری سرمایه گذاری شود، شاهد نجات جان اکثر این کودکان مبتلا به سرطان خواهیم بود.

 

«ریفات آتون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می‌گوید: «این گزارش نشان می‌دهد گسترش دسترسی به ابزارهای تشخیصی، درمانی و مراقبتی در کنار تقویت سیستم‌های درمانی می‌تواند از مرگ بیش از ۶ میلیون کودک در جهان در طول ۳۰ سال آینده پیشگیری نماید و موجب صرفه جویی اقتصادی تا حدود ۲ هزار میلیارد دلار شود.»

 

مطالعات نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد از کودکان مبتلا به سرطان در کشورهای پُردرآمد بیش از ۵ سال زنده می‌مانند، اما این رقم در کشورهای کم تا متوسط درآمد کمتر از ۳۰ درصد است و حتی در شرق آفریقا به ۸ درصد سقوط می‌کند.

 

به گفته محققان، بدون سرمایه گذاری بیشتر در جهت بهبود دسترسی به خدمات مراقبتی و درمانی سرطان، انتظار می‌رود بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰، حدود ۱۳.۷ میلیون کودک در جهان مبتلا به سرطان شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------