تولید یک داوری خوراکی برای درمان کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,داوری خوراکی
محققان دانشگاه کارولینای شمالی داروی جدیدی موسوم به EIDD-۲۸۰۱ تولید کردند که در آزمایشات اولیه روی موش‌ها آسیب‌های ریوی ناشی از بیماری Covid-۱۹ را کاهش داده است.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، محققان دانشگاه کارولینای شمالی داروی جدیدی موسوم به EIDD-۲۸۰۱ تولید کردند که در آزمایشات اولیه روی موش‌ها آسیب‌های ریوی ناشی از بیماری Covid-۱۹ را کاهش داده است.

 

مطالعه جدید می‌گوید این داروی ضد ویروس خوراکی نتایج اولیه امیدوار کننده‌ای را در برابر COVID-۱۹ نشان داده است.

 

داروی ضد ویروس خوراکی با طیف گسترده می تواند به مبارزه با COVID-۱۹ کمک کند؛ براساس این مطالعه که در نشریه هفتگی Science Translational Medicine منتشر شده، این دارو با نام EIDD-۲۸۰۱ ، نتایج امیدوار کننده‌ای نشان داده است.

 

 استفاده از داروی EIDD-۲۸۰۱ به عنوان یک داروی پیشگیری کننده، از آسیب شدید ریه در موش‌های آلوده به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. این دارو در واقع نوع خوراکی دارویی موسوم به EIDD-۱۹۳۱ است که می‌توان آن را به صورت قرص مصرف کرد.

 

محققان به سرپرستی تیموتی شیاهان، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کارولینای شمالی شواهد اولیه را یافتند که نشان می‌دهد EIDD-۲۸۰۱ ممکن است در برابر  سایر عفونت‌های ناشی از انواع دیگر ویروس کرونا عملکرد خوبی داشته باشد و ممکن است مزایایی نسبت به Remdesivir داشته باشد.

 

محققان EIDD-۲۸۰۱ را به صورت خوراکی به موش‌ها تزریق کردند و دریافتند که این دارو باعث بهبود عملکرد ریوی، کاهش بار ویروسی و جلوگیری از کاهش وزن در موش‌های آلوده شده است.

 

محقق این پژوهش گفت:  باید اطمینان حاصل شود که این دارو در مردم مؤثر و ایمن است و می‌توان آزمایش‌های بالینی را روی این دارو آغاز کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------