بیماران کرونایی بدون علائم، دو هفته ویروس را پخش می‌کنند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: مشکل بزرگ اپیدمی کرونا بیمارانی هستند که هیچ علائمی ندارند و در مدت دو هفته ویروس را پخش می‌کنند.

 دکتر علی فولادوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا ویروس علائمی ندارند و در کمتر از یک هفته همه‌ آنها با پاسخ ایمنی مناسب در مقابل ویروس ایمن می‌شوند،  این گروه تا حدود دو هفته ناقل ویروس هستند.

 

وی با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد بیماران علائم خفیف دارند.  کمتر از یک هفته بعد از آلوده شدن علائم شروع می‌شود و بعد از چند روز هم خوب می‌شوند، ادامه داد: تمام این گروه پاسخ ایمنی خوبی به ویروس می‌دهند و ایمن می‌شوند البته این بیماران تا سه هفته ناقل ویروس هستند.

 

این فوق تخصص آسم،  آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیان کرد: همچنین حدود ۱۰ درصد بیماران علائم شدید نشان می‌دهند که علائم در اواخر هفته اول شروع می‌شود.

 

فولادوند افزود: در این گروه ۱۰ درصدی بعد از چند روز، شدت بیماری بسیار زیاد می‌شود و در بیمارستان بستری می‌شوند که بیشتر آنها بعد از دو هفته پاسخ ایمنی مناسب نشان می‌دهند و ایمن می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه پانزده درصد این گروه درنهایت فوت می‌کنند،  این گروه تقریباً چهار هفته ناقل بیماری هستند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در ۵ درصد بیماران علائم بسیار شدید نشان می‌دهند که بعد از چند روز علائم شدید شروع می‌شود،  تنفس بسیار مشکل می‌شود و نیاز به آی سی یو و ventilator است.

 

وی عنوان کرد: در نهایت ۵۰ درصد این گروه بهبود پیدا می‌کنند و در مقابل کرونا ایمن می‌شوند.

 

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی اظهار کرد: مشکل بزرگ اپیدمی کرونا گروه اول است چرا که قسمت بزرگی از بیماران را تشکیل می‌دهند و هیچ علائمی ندارند اما دو هفته ویروس را پخش می‌کنند؛  برای همین بسیار مهم است که همه‌ ما،  فارغ از اینکه بیمار شده‌ایم یا نه  که شاید هرگز متوجه نشویم تلاش کنیم با رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت جلوی پخش بیشتر ویروس را بگیریم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------