کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود/ زدن ماسک آرامش روانی ایجاد می‌کند/ الکل کرونا را از بین نمی برد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی با بیان اینکه وویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی شود، گفت: اگر ویروس کرونا از هوا منتقل می‌شد سرعت تکثیر آن ده برابر میزان فعلی بود و این فرضیه کاملاً رد شده است. 

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر حق‌دوست که در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: ویروس‌ها میزبان اصلی دارند و میزبان اصلی آن حیوان خفاش بوده که به هر دلیلی به انسان منتقل شده است.

 

وی افزود: کرونا از انسان به حیوان منتقل نمی‌شود.

 

حق‌دوست گفت: در حال حاضر میزبان کرونا، انسان است. ممکن است ویروس تغییر روش بدهد، اما در کوتاه مدت به حیوان انتقال نمی‌یابد.

 

وی افزود: انتقال ویروس از انسان به حیوان سریع اتفاق نمی‌افتد و زمانبر است.

 

اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی درباره ماندگاری کرونا در هوا هم گفت: ویروس در مخاط تنفسی تکثیر می‌یابد و از طریق قطرات به بیرون انتقال می‌یابد و چون سنگین است بر روی سطوح باقی می ماند. سایز ویروس و نوع آن انتقال هوایی را ضعیف می‌کند.

 

حق‌دوست گفت: اگر این ویروس از هوا منتقل می‌شد سرعت تکثیر آن ده برابر میزان فعلی بود.

 

وی درباره ماسک هم گفت: از بعد روانی ماسک زدن آرامش روانی ایجاد کرده است. ماسک‌های معمولی چندان در پیشگیری کارایی ندارد. البته ماسک جایگزین شستن دست‌ها نمی‌شود.

 

اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی درباره تغذیه گفت: تحقیقاتی درباره تغذیه و درمان بیماری کرونا انجام نشده است. خوردن الکل نمی‌تواند کرونا را از بین ببرد، چون ویروس در داخل سلول است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------