تولید کیت‌تشخیصی در فاز آزمایشی/انجام مطالعه روی داروی چینی و ژاپنی مؤثر بر کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انعقاد ۸ قرارداد با شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان برای تولید کیت‌های تشخیصی و تخلیص (خالص سازی) خبر داد و گفت: در حال حاضر بر روی یکی از داروهایی که در کشورهای چین و ژاپن برای مبتلایان به ویروس کرونا موثر بوده، متمرکز شده‌ایم و در حال مطالعه روی آن هستیم. 

دکتر مصطفی قانعی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه ساخت کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، اظهار کرد: تاکنون ۶ قرارداد برای تولید کیت‌های تشخیص ویروس کرونا و ۲ قرارداد نیز در زمینه کیت‌های تخلیص(خالص سازی) منعقد شده است.

 

وی ادامه داد: در فاز اول تا اواسط هفته آینده ۵۰ درصد از کیت‌های تولیدشده از سوی شرکت‌های طرف قرارداد تحویل انستیتو پاستور داده می‌شود.

 

قانعی خاطر نشان کرد: این ۶ قرارداد با ۶ شرکت خصوصی و دانش‌بنیان منعقد شده است.

 

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری همچنین در خصوص انعقاد دو قرارداد برای تخلیص، یادآور شد: دو شرکت در زمینه کیت‌های تخلیص(خالص سازی) فعالیت کردند که این کیت‌ها تحویل انستیتوپاستور شده و در صورت تایید نهایی، قرارداد برای تولید ۱۰ هزار کیت منعقد می‌شود.

 

قانعی به دقت کیت‌های تشخیصی ویروس کرونای ساخته شده در کشور اشاره و اظهار کرد: دانش فنی این کیت‌ها بومی و پایه این کیت‌ها از نوع کیت‌های تشخیصی Real-Time PCR است.

 

وی تاکید کرد: دستگاه‌های این نوع کیت‌ها نیز در اختیار آزمایشگاه‌های داخلی قرار دارد و جوابگوی نیاز بیماران است.

 

عضو کمیته کووید -۱۹ در خصوص داروهای درمانی این ویروس، گفت: یکی از داروهایی که در کشورهای ژاپن و چین برای درمان این بیماری موثر بوده است را هدف‌گذاری کردیم و قرارداد اولیه برای ورود به این عرصه منعقد شده، ولی تاکنون نهایی نشده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------