حمل و نقل عمومی نگرانی اصلی وزارت بهداشت/ عجله ای در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نداریم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
حریرچی گفت: ترافیک تهران نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و نگرانی اصلی ما حمل و نقل عمومی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امشب ۲۳ فروردین ماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به ارزیابی نخستین روز اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند پرداخت.

 

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مسئولان راهنمایی و رانندگی اعلام کردند، ترافیک تهران نسبت به هفته گذشته ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش داشته است، ولی نسبتا به روز مشابه سال گذشته ۴۰ الی ۶۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد افزود: نگرانی اصلی ما در حمل و نقل عمومی است.

 

حریرچی با بیان اینکه این تصور غلط است که با سختگیری یکی دو ماه، ویروس کرونا از بین می‌رود، بیان کرد: اگر واکسن و داروی ویروس پیدا نشود و یا ویروس کرونا مانند ویروس سارس خود به خود ازبین نرود، باید به زندگی مسالمت آمیز با این ویروس عادت کنیم.

 

او با اشاره به اینکه مسافران سواری شخصی از مسافران حمل و نقل عمومی ایمن‌تر هستند، گفت: در این شرایط احتمال آلودگی کمتر می‌شود لذا ما در شهر‌های بزرگ بازگشایی‌ها را بر حسب تراکمی که به وجود می‌آید انجام می‌دهیم.

 

در برخی استان ها روند ابتلا صعودی است

 حریرچی با اشاره به اینکه اکنون ما در دو جبهه کرونا و تحریم‌های ناجوانمردانه در حال مبارزه هستیم افزود: در اکثر استان‌ها قله و پیک را گذرانده ایم گرچه در برخی از استان‌ها روند صعودی است.

 

برخی شغل های دولتی تعطیلی بردار نیستند

 معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ما در طرح فاصله‌گذاری هوشمند الزاماتی را در نظر گرفته ایم که بر مبنای آن بازگشایی‌ها انجام می‌شود، گفت: باید اذعان داشت که تعدادی از شغل‌های دولتی مانند نیروی انتظامی، انرژی، برق و آب هیچگونه تعطیلی را نمی‌توان در خصوص این مشاغل انجام داد و لذا تعطیل بردار نیستند.

 

او با اشاره به اینکه ۱۸ ماه زمان می‌برد تا واکسن کرونا کشف شود، ادامه داد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فقط مواد غذایی و بهداشتی اجازه فعالیت دارند و سایر قسمت‌های مرتبط با لوازم خانگی و پوشاک تعطیل هستند.

 

حریرچی تصریح کرد: در اسفند ماه تعطیلی مغازه‌ها را نداشتیم، اما مردم خودشان کمتر بیرون می‌آمدند و بسته شدن مغازه‌ها از ۸ فروردین به بعد صورت گرفت، ما می‌دانیم که کسانی که کسب و کار خرد داشتند دچار مشکل شده اند، مراکز پرخطر مانند رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های بزرگ با تأخیر بیشتر بازگشایی می‌شوند.

 

عجله ای در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نداریم

 او با اشاره به اینکه هیچ عجله‌ای در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نداریم، گفت: اگر مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی نشود مشکل کمتری در بحث حمل و نقل خواهیم داشت، بازگشایی‌ها را باید به گونه‌ای تنظیم کنیم که ستون فقرات حمل و نقل عمومی تحمل آن را داشته باشد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر روزانه از شهرستان‌های اطراف به تهران ورود پیدا می‌کند و لذا تهران پاشنه آشیل در بحث کرونا است به طوری که برخی از شهرستان‌های اطراف تهران از چندین مرکز استان بزرگ‌تر است، تهران شهرستان‌های دیگر را هم در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدواریم از اواسط اردیبهشت سیر نزولی بیماری را داشته باشیم، البته به شرط اینکه مردم به رعایت پروتکل‌های ابلاغی بپردازند، در این میان باید به فقرا هم توجه کرد، زیرا ویروس کرونا در ابتلا عادلانه عمل می‌کند، اما در بحث اقتصادی بسیار ناعادلانه عمل می‌کند.

 

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان بیان کرد: افراد جوان کم علامت و بی علامت خطرناکترین فرد برای انتقال بیماری هستند که هدف اصلی ما شناسایی این افراد است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------