مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایتالیا از ۱۵ هزار نفر گذشت/افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایتالیا با مرگ ۶۸۱ نفر دیگر در روز گذشته، به ۱۵ هزار و ۳۶۲ هزار تن رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس محافظت مدنی ایتالیا شنبه‌شب اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۸۰۵ نفر دیگر در این کشور به کووید۱۹ مبتلا شده و ۶۸۱ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

 

براین اساس، شمار مبتلایان قطعی به کرونا در ایتالیا تا روز شنبه به ۱۲۴ هزار و ۶۳۲ نفر رسید که از این تعداد تا کنون ۱۵ هزار و ۳۶۲ نفر جان باخته و ۲۰ هزار و ۹۹۶ نفر بهبود یافته‌اند؛ اما ۳ هزار و ۹۹۴ تن هنوز در وضعیت وخیم هستند.

 

در پنج روز گذشته آمار روزانه جان‌باختگان در ایتالیا در فاصله ۴ هزار و ۵۰ نفر تا ۴ هزار و ۷۸۲ تن در نوسان بوده است. اما جمعه هفته گذشته مرگباترین روز در ایتالیا بود و ۹۱۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

 

ایتالیا در روز ۲۱ مارس (دوم فروردین) با ثبت ۶ هزار و ۵۵۶ مورد جدید بالاترین آمار مبتلایان در مدت یک شبانه‌روز را ثبت کرد.

 

ایتالیا بالاترین نرخ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را در جهان دارد، به طوریکه بیش از یک چهارم از جان‌باختگان در این کشور به ثبت رسیده است.

 

منطقه «لمباردی» کانون اصلی شیوع کرونا در ایتالیاست. روز جمعه ۳۵۱ نفر دیگر در این منطقه جان خود را از دست دادند که در مقایسه با آمار روز پنجشنبه کاهشی ۱۶ نفری را نشان می‌دهد.

 

مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۳۰۰ هزار نفر فراتر رفت

آخرین آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۳۰۱ هزار نفر فراتر رفته و قربانیان این ویروس در این کشور نیز به بالای ۸۱۰۰ نفر رسیده است.

 

 

طی ۲۴ ساعت گذشته تست ابتلا به کرونای دست کم ۲۴ هزار نفر دیگر در آمریکا مثبت اعلام شد تا مجموع مبتلایان در این کشور به بیش از ۳۰۱ هزار نفر برسد.

 

از سوی دیگر تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است و آخرین آمار حاکی از مرگ ۸ هزار و ۱۷۳ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا است.

 

از مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بهبودی خود را بدست آورده و حدود ۸ هزار نفر نیز در شرایط وخیمی به سر می‌برند.

 

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی / 241 ابتلا به کرونا در امارات طی 24 ساعت / 66 قربانی کرونا در مصر

 

امارات

وزارت بهداشت امارات از ثبت ۲۴۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت شمار کل مبتلایان تا به امروز به ۱۵۰۵ نفر رسیده است و شمار فوتی‌ها ۹ نفر گزارش شده است.

 

مصر

 

 وزارت خارجه مصر روز جمعه اعلام کرد شمار کل مبتلایان را ۹۸۵ مورد خوانده و گفته از این میان ۲۱۶ نفر بهبود یافته و ۶۶ نفر فوت کردند. ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که افتتاح پروژه‌های ملی بزرگ این کشور از جمله پروژه پایتخت اداری مصر را به دلیل کرونا تا سال ۲۰۲۱ به تعویق انداخته است. رئیس مرکز سرطان در مصر هم اعلام کرده است که ۱۷ نفراز پزشکان و پرستاران این مرکز به کرونا مبتلا شدند.

 

کویت

 

خبرگزاری کویت به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که کویت امروز نخستین فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و شمار مبتلایان ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ نفر افزایش یافته و به ۴۷۹ مورد رسیده است.

 

عربستان

 

وزارت بهداشت عربستان از ثبت ۱۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشورخبر داد و گفت شمار کل مبتلایان تا به امروز در این کشور به ۲۱۷۹ مورد رسیده است.

 

لبنان

 

وزارت بهداشت لبنان از ثبت ۱۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده و گفته است شمار کل مبتلایان تا به امروز به ۵۲۰ نفر در این کشور افزایش یافته است.

 

فلسطین

 

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از ثبت ۱۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در میان کارگران فلسطینی بازگشته از داخل فلسطین اشغالی خبر داد و گفت با احتساب آنها شمار مبتلایان به ۲۰۵ نفر رسیده است.

 

مغرب

 

وزارت بهداشت مغرب از ثبت ۵۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت شمار کل مبتلایان در این کشور تاکنون به ۸۴۴ نفر افزایش پیدا کرده است.

 

عمان

 

وزارت بهداشت عمان هم از ثبت ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و شمار کل مبتلایان تا به امروز را ۲۷۷ نفر اعلام کرد.

 

بحرین

 

وزارت بهداشت بحرین شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را تاکنون ۲۸۵ مورد و فوتی‌ها را چهار نفر اعلام کرده است.

 

قطر

 

وزارت بهداشت قطر از ثبت ۲۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۳۲۵ نفر رسیده است از این میان سه نفر تاکنون فوت کردند.

 

سوریه

 

وزارت بهداشت سوریه از افزایش شمار مبتلایان به ۱۶ نفر خبر داد و گفته از این میان فقط تاکنون دو نفر فوت کردند.

 

عراق

 

وزارت بهداشت عراق شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را تاکنون ۸۷۸ نفر خوانده و گفته که از این میان ۴۵ نفر فوت کردند.

 

یمن

 

وزارت بهداشت یمن تاکید کرده است که در این کشور هنوز هیچ مورد ابتلای به ویروس کرونا شناسایی نشده است.

 

الجزائر

 

وزارت بهداشت الجزائر شامگاه شنبه از درگذشت 25 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و شمار کل جان باختگان بر اثر این ویروس در الجزائر را ۱۳۰ نفر خواند. شمار کل مبتلایان به کرونا در الجزائر ۱۲۵۱ نفر اعلام شده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------