۳ نفر دیگر در چین به کرونا مبتلا شدند/ شمار قربانیان کرونا در جهان از ۳۴۰ هزار نفر گذشت



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در جهان
مقام‌های پزشکی چین اعلام کردند که سه نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، مقام‌های پزشکی چین اعلام کردند که سه نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و به این ترتیب، شمار کل مبتلایان به ۸۲ هزار و ۹۷۴ نفر رسید.

 

دو نفر از این سه مورد جدید، از خارج وارد چین شده‌اند.

 

در این کشور مورد جدیدی از مرگ بر اثر کرونا ثبت نشده و آمار قربانیان روی چهار هزار و ۶۳۴ نفر ثابت مانده است.

 

۷۸ هزار و ۲۶۱ نفر نیز پس از ابتلا به کرونا در چین بهبود یافته‌اند.

 

شمار قربانیان کرونا در جهان از ۳۴۰ هزار نفر گذشت

شمار قربانیان کرونا در جهان به ۳۴۳ هزار و ۹۸۲ نفر رسید.

 

تا کنون در سراسر جهان، پنج میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۴۸ نفر رسید.

 

دو میلیون و ۲۴۷ هزار و ۲۵۰ نفر بعد از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

 

تلفات کرونا در آمریکا به بیش از 98 هزار نفر رسید

بنابر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در شبانه‌روز گذشته 21 هزار و 929 مورد به تعداد مبتلایان کرونا در آمریکا و همچنین هزار و 36 مورد به تعداد فوتی‌ها افزوده شد. به این ترتیب آمار کلی مبتلایان این کشور به یک میلیون و 666 هزار و 828 نفر و آمار کلی قربانیان هم به 98 هزار و 683 نفر رسید.

 

بر اساس گزارش وب سایت worldometers، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان نیز، پنج میلیون و 407 هزار و 378 نفر است. تعداد قربانیان این بیماری همه‌گیر در جهان نیز 344 هزار و 19 نفر و تعداد بهبودیافتگان دو میلیون و 247 هزار و 930 نفر است.

 

آمریکا همچنان با فاصله در جایگاه نخست کشورهای درگیر قرار دارد و بعد از آن برزیل که به کانون جدید این بیماری تبدیل شده با 349 هزار و 113 مورد مبتلا و 22 هزار و 165 قربانی در جایگاه دوم است.

 

۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در کره جنوبی

 با آمار امروز شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به 11190 نفر رسید.

 

از 25 نفری که ابتلای آنها به کرونا در روز یکشنبه در کره جنوبی گزارش شد، هشت نفر از خارج از کشور آمده اند و 17 نفر در داخل مبتلا شده اند.

 

برای سومین روز متوالی است که شمار مبتلایان روزانه زیر 30 نفر گزارش  می شود، با این وجود مقامات بهداشتی کره جنوبی در آماده باش قرار دارند چرا که کووید-19 همچنان در حال سرایت در سرتاسر کشور است.

 

ویروس کرونا تاکنون جان 266 نفر را در کره جنوبی گرفته است.

 

ثبت ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در پایتخت ژاپن

در حالی امروز (یکشنبه) 14 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در توکیو ثبت شده است که روز شنبه، پایتخت ژاپن با دو مورد مبتلا شاهد کمترین میزان ابتلا  از زمان شیوع این بیماری در ژاپن بود.

 

افزایش شمار مبتلایان در توکیو در حالی است که انتظار می رود دولت ژاپن به زودی اعلام کند محدودیت ها را در پایتخت و چهار منطقه دیگر لغو می کند.

 

بر اساس آمار رسمی، تاکنون 5138 نفر در پایتخت ژاپن به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 271 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

ویروس کرونا تاکنون 16536 نفر را در سرتاسر ژاپن بیمار کرده و جان 808 نفر را نیز گرفته است.

 

شمار جان‌باختگان ناشی از کرونا در روسیه به ۳۵۴۱ نفر رسید

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 153 نفر دیگر بر اثر ابتلا به عفونت ناشی از این ویروس جانشان را از دست داده‌اند. 

 

طبق اعلام این نهاد، طی 24 ساعت گذشته ابتلای 8599 نفر دیگر به بیماری کووید-19 (بیماری کروناویروس 2019) هم به تأیید مراجع پزشکی در این کشور رسیده است. 

 

با ارقام جدید شمار کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 344481 نفر و شمار جان‌باختگان به 3541 نفر رسیده است. روسیه اکنون پس از آمریکا و برزیل سومین کشور از لحاظ شمار مبتلایان به این بیماری است. 

 

در حال حاضر 5418495 نفر در کل دنیا به عفونت ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌‌اند. این بیماری به مرگ 344206 نفر منجر شده است. 

 

۱۰۰۰ آگهی مرگ در صفحه نخست نیویورک تایمز

با رسیدن مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۰۰ هزار نفر، روزنامه نیویورک تایمز در صفحه نخست جدیدترین شماره خود طرحی شامل آگهی مرگ هزار قربانی این ویروس قرار داد.

 

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز در شماره روز یکشنبه (۲۴ می) خود به بهانه رسیدن شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به مرز ۱۰۰ هزار نفر به جای استفاده از مقاله، عکس و یا طرح‌های گرافیکی و برای یادآورشدن این حقیقت تلخ، فهرستی از نام ۱۰۰۰ جانباخته این بیماری همه‌گیر را در صفحه نخست خود قرار داد. 

 

«سایمون لاندن» دبیر اداره گرافیک روزنامه نیویورک تایمز در این باره گفت: این طرح را برای نشان‌ دادن گستردگی و همچنین گوناگونی قربانیان ویروس کرونا در نظر گرفته شده است. در طول چند مدت اخیر اداره‌های مختلف نیویورک تایمز به پوشش جنبه‌های مختلف ویروس کرونا پرداخته‌اند و هم خودمان و هم عموم مردم و خوانندگان به نوعی از این نوع اخبار احساس خستگی می‌کنند. با نزدیک شدن به آمار ۱۰۰ هزار قربانی در آمریکا فکر کردیم قرار دادن ۱۰۰ هزار نقطه در صفحه نخست نیویورک تایمز شاید به خوبی نمایانگر جان‌های از دست رفته نباشد و در نهایت به این ایده رسیدیم که مجموعه‌ای از آگهی‌های تسلیت و اعلامیه‌های مرگ ناشی از کرونا را از روزنامه‌های کوچک و بزرگ سراسر کشور جمع‌آوری کنیم و در صفحه نخست قرار دهیم. 

 

این طرح شامل نام آگهی مرگ است که با همکاری تیمی از دبیران نیویورک تایمز و سه دانشجوی فارغ‌التحصیل روزنامه‌نگاری جمع آوری و بخش‌هایی از آنها برای طرح جلد نخت روزنامه انتخاب شده است. 

 

«کوبی آدولف، ۴۴ ساله،شیکاکو، کارآفرین و ماجراجو»، «ترسا اویی، ۸۱ ساله، واشنگتن، آهنگساز با فوق‌العاده‌ترین شنوایی» و ... نمونه‌هایی از آگهی‌های مرگ است که در صفحه نخست روزنامه به صورت پیاپی منتشر شده است.

 

این اولین بار از سال ۱۸۵۱ و آغاز فعالیت روزنامه نیویورک تایمز است که صفحه نخست این روزنامه با چنین طرحی منتشر می‌شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------