میزان مرگ‌ومیر روزانه بر اثر کرونا در ایتالیا به کمتر از ۱۰۰ مورد رسید



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در جهان
دولت ایتالیا اعلام کرد برای اولین بار در ۱۱ هفته اخیر، میزان مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور طی یک شبانه‌روز به کمتر از ۱۰۰ مورد رسیده است.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 99 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 در این کشور جان باخته‌اند که این رقم کمترین میزان مرگ‌ومیر روزانه بر اثر ابتلا به کووید-19 در ایتالیا طی 11 هفته اخیر است.

 

آخرین بار در روز دوم مارس (12 اسفند) کمتر از 100 مورد مرگ‌ومیر روزانه بر اثر ابتلا به کووید-19 در ایتالیا به ثبت رسیده بود و این کشور پس از آن روزهای بسیار دشواری را در تلاش برای نجات از بحران کرونا پشت سر گذشت، به‌طوری که حتی در برهه‌ای رتبه نخست جهان از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا را به خود اختصاص داد.

 

آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته را نیز 450 نفر اعلام کرده است که این رقم نیز کمترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا طی یک شبانه‌روز، از اوایل ماه مارس (اواسط اسفندماه)  تاکنون محسوب می‌شود.

 

ایتالیا در حال حاضر از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در رتبه ششم و از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به این ویروس نیز در رتبه سوم جهان جای دارد.

 

مرگ ۱۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در انگلیس طی ۲۴ ساعت گذشته

 وزارت بهداشت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 160 نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید-19 در این کشور جان باخته‌اند.

 

اگرچه میزان مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس طبق آمارهای رسمی وزارت بهداشت این کشور اکنون به کمترین میزان خود در 8 هفته اخیر رسیده است، اما این کشور در حال حاضر با نزدیک به 35 هزار مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا همچنان رتبه اول اروپا و رتبه دوم جهان را از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا در اختیار دارد.

 

لازم به ذکر است که آماری که وزارت بهداشت انگلیس به‌عنوان آمار رسمی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می‌کند، در واقع آمار مبتلایان فوت‌شده در بیمارستان‌ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می‌شود.

 

چندی پیش نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» با استناد به آمارهای دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) فاش کرد که با احتساب بیمارانی که خارج از بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند، شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به بیش از 41 هزار نفر می‌رسد؛ این رقم بیش از 2 برابر آمار رسمی اعلام‌شده از سوی مقامات بخش بهداشت و درمان انگلیس تا روز انتشار گزارش فایننشال تایمز (چهارشنبه 22 آوریل) بود.

 

روز سه‌شنبه نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی تعداد قربانیان کرونا در آسایشگاه‌های سالمندان و معلولین در انگلیس طی دوره 8 هفته‌ای منتهی به اول می (12 اردیبهشت) را دست‌کم 20 هزار نفر برآورد کرد.

 

وزارت بهداشت انگلیس شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز بالغ بر 246 هزار نفر اعلام کرده است . بنابر اعلام این وزارتخانه، طی 24 ساعت گذشته بیش از 2700 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است.

 

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا از مرز ۱.۵ میلیون نفر گذشت

بنا به اعلام دانشگاه جان هاپکینز شیوع بیماری ویروسی و همه گیر کووید -۱۹ در سرتاسر جهان تاکنون بیش از ۴.۶ میلیون مبتلا و حدود ۳۱۵،۰۰۰ قربانی برجای گذاشته است.

 

در حالی که شماری از کشورها از کاهش موارد ابتلای جدید خبر داده و از محدودیت‌های اجتماعی خود کاسته و یا تعطیلی‌ها و ممنوعیت‌های مسافرتی را لغو کرده اند؛ ایالات متحده آمریکا با ۱.۵ میلیون فرد مبتلا در صدر کشورهای جهان به لحاظ شمار مبتلایان قرار دارد و ایالت نیویورک نیز با تأیید ابتلای بیش از ۱۹۲ هزار نفر و مرگ ۲۰،۷۲۰ نفر آلوده‌ترین ایالت در این کشور است.

 

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در یک پیام توئیتری مدعی شد که شمار موارد ابتلای جدید «در سرتاسر آمریکا به شدت رو به کاهش است، با معدود استثنائات!»

 

آخرین آمار جهانی کرونا؛ 4میلیون‌و860هزار مبتلا و بیش از 318هزار کشته

شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 4میلیون و 860هزار تَن رسیده و تعداد جان باختگان نیز از مرز 318هزار تن عبور کرده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------