۱۸۰۸ ابتلای جدید کرونا در کشور/ مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در ایران
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

 

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۰ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

وی اظهار کرد: تاکنون ۶۴۳ هزار و ۷۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اضافه کرد: با توجه به بیماریابی گسترده که در کشور انجام می‌شود با وضعیت مشابه روزهای گذشته، به جز استان خوزستان مواجه هستیم. استان خراسان شمالی هم ممکن است در وضعیت هشدار باشد. آنچه امروز در آمارها وجود داشت و اگر این روند ادامه پیدا کند، خراسان شمالی هم ممکن است به وضعیت خوزستان دچار شود. محدودیت‌هایی در خوزستان ایجاد شده و در روزهای آتی نتیجه آن را می‌بینیم. امیدواریم مردم در استان خوزستان، نکات بهداشتی و فاصله گذاری‌ها و محدودیت‌ها را رعایت کنند تا مسیر برای کاهش موارد ابتلای جدید هموارتر شود.

 

وی ادامه داد: امیدواریم استان خراسان شمالی هم هشدارها را جدی بگیرد و در روزهای آتی اخبار بهتری از این استان داشته باشیم.

 

جهانپور گفت: بیش از چهار پنجم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ما بهبود یافته‌اند که عدد قابل توجهی است. اگر ثبات یا نزول تدریجی در برخی استان‌ها را اعلام می‌کنیم به معنی عادی شدن شرایط نیست. حفظ این شرایط و ارتقای آن به رعایت نکات بهداشت عمومی و فردی و فاصله گذاری‌ها و پروتکل‌ها نیاز دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------