آیا پس از ابتلا به کووید ۱۹ در بدن ایمنی ایجاد می‌شود؟



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا
نتایج یک پژوهش با بررسی ایجاد ایمنی در بدن مبتلایان کووید ۱۹ نشان می‌دهد که سطح آنتی بادی علیه SARS-COV2 (عامل بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ یا کووید۱۹) در بعضی از بیماران بهبود یافته غیر قابل تشخیص است.

به گزارش ایسنا، در مقاله‌ای تحت عنوان "بررسی ایجاد ایمنی در بدن مبتلایان کووید ۱۹" که توسط کمیته دانشجویی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ترجمه شده، آمده است: سطح آنتی بادی علیه SARS-COV2 در بیماران بهبود یافته متفاوت است، به گونه‌ای که در برخی بیماران بررسی شده، آنتی بادی قابل تشخیص نیست.

 

پژوهشگران در کشور چین، میزان آنتی بادی علیه SARS-COV2 را در بدن ۱۷۵ بیمار بهبود یافته اندازه‌گیری کرده‌اند. تمام افراد بررسی شده با تشخیص عفونت خفیف (mild) در بیمارستان بستری شده بودند و سطح آنتی بادی در بدن آنها در هنگام ترخیص اندازه گیری شده است.

 

حدود ۳۰ درصد بیماران پس از بهبودی، سطح آنتی بادی بسیار پایینی علیه SARS-COV2 داشته‌اند و در این میان ۶ درصد نیز دارای سطح غیرقابل تشخیص آنتی بادی بودند. این افراد دو هفته پس از ترخیص نیز سطح آنتی بادی بسیار کم و غیر قابل تشخیصی داشته‌اند.

 

پژوهشگران این تحقیق به این نتیجه رسیدند که درصدی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پس از بهبودی سطح آنتی بادی غیر قابل تشخیصی دارند و در نتیجه مکانیسم‌های دیگری در ایمنی بیماران ذکر شده دخیل خواهد بود. هرچند امکان ابتلای مجدد این افراد به دلیل عدم وجود آنتی بادی علیه ویروس مشخص نیست و باید ارزیابی‌های بیشتری در مورد آن انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------