حریرچی: بازگشایی‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست/ فوتی‌های کرونایی در ۱۲۷ شهرستان صفر بوده است



اخبار,اخبار پزشکی,ایرج حریرچی
حریرچی گفت: بازگشایی‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست و اگر رفتار افراد موجب انتشار کرونا شود، در تصمیمات گذشته بازنگری می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی وضعیت کرونا در استان‌های مختلف کشور پرداخت.

 

بازگشایی برخی مراکز درست نبوده است

حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اماکن مذهبی در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت سفید هستند بازگشایی می‌شوند، گفت: آزادسازی و بازگشایی برخی مراکز درست نبوده و مسائل بهداشتی به خوبی رعایت نشده است.

 

فوتی‌های کرونایی در ۱۲۷ شهرستان صفر بوده است

او با اشاره به اینکه اگر منطقه‌ای وضعیتش از سفید به زرد تغییر کند شرایط نیز تغییر پیدا می‌کند، افزود: میزان فوتی‌های کرونایی در ۱۲۷ شهرستان طی ۲ هفته اخیر صفر بوده است لذا در ۲ هفته اخیر رقم فوتی‌های کرونا در ۱۲۷ شهر صفر بوده است.

 

در حمل و نقل‌های عمومی مردم ملزم به استفاده از ماسک هستند

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بازگشایی‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست بیان کرد: در بعضی از موارد اگر رفتار افراد موجب انتشار کرونا شود، در تصمیمات گذشته بازنگری می‌کنیم لذا در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد در حمل و نقل‌های عمومی مردم ملزم به استفاده از ماسک هستند و همچنین مقرر شد در مترو‌ها و ایستگاه ها، ماسک با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

در سطح کشور نمودار ابتلا و فوت کرونا نزولی است

حریرچی با بیان اینکه مردم می‌تواند ماسک‌های خانگی را از پارچه به صورت ۳ لایه درست و استفاده کنند ادامه داد: در سطح کشور نمودار ابتلا و فوت نزولی است و در برخی از استان‌ها که دیرتر به پیک فراگیری رسیدند، هنوز روند صعودی دارند که البته شدید نیست.

 

او با اشاره تشریح نمودار فراگیری کرونا در سطح جهان اظهار کرد: ۳ و ۲۵ صدم درصد مبتلایان در ایران ثبت شده است، در ۲ هفته اخیر ۱۱۶ شهرستان از ۴۳۶ شهرستان کشور کمتر از یک مورد بستری داشته اند.

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در خوزستان

ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه افزایش آمار مبتلایان در خوزستان زنگ خطری برای مردم است گفت: شورای تامین به زودی محدودیت‌های جدیدی اتخاذ خواهد کرد.

 

در آذربایجان شرقی از ۳۱ فروردین آمار ابتلا کاهش داشته است

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی از ۳۱ فروردین آمار ابتلا کاهش داشته است، تصریح کرد: مراجعه به بیمارستان‌ها در استان آذربایجان شرقی ۱۳ درصد کاهش یافته است.

 

افزایش شیب ابتلا به کرونا در اواخر فروردین

هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی تماس زنده تلفنی، بیان کرد: در سیستان و بلوچستان با توجه به حجم زیاد مسافرانی که به ویژه به چابهار آمدند، در اواخر فروردین شیب ابتلا افزایش یافت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------