مرگ ۲۶۰ نفر در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته/ افزایش قربانیان در آمریکا به 54 هزار نفر



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در جهان
۲۶۰ بیمار کرونایی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا جان باخته‌اند.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایتالیا، طی 24 ساعت گذشته 260 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

 

با احتساب فوتی‌های امروز، شمار جانباختگان در ایتالیا به 26,644 نفر رسیده است.

 

ایتالیا پس از آمریکا بیشترین آمار جانباختگان کرونا در جهان را داراست.

 

همچنین با ثبت 2,324 مورد جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا به 197,675 نفر رسیده است.

 

قربانیان کرونا در آمریکا به ۵۴۷۹۵ نفر رسید/ ۹۶۵ هزار و ۸۰۰ مبتلا

به گزارش مهر به نقل از وبگاه وُرلد میترز که آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را اعلام می‌کند هم اکنون در خصوص آمریکا نوشت: شمار قربانیان ویروس کرونا (کووید ۱۹) در آمریکا به ۵۴ هزار و ۷۹۵ نفر افزایش یافت.

 

بر اساس اعلام این وبگاه، آخرین شمار مبتلایان به این ویروس نیز ۹۶۵ هزار و ۸۰۰ است.

 

گفتنی است، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش در مصاحبه با اِم‌اس‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: بیش از ۵۰ هزار آمریکایی کشته شدند زیرا سنا در برکناری ترامپ از قدرت در جریان استیضاح ماه فوریه شکست خورد. در ۹ ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری در پیش داریم؛ اما نمی‌دانیم ترامپ در ماه‌های پیش رو تا چه اندازه ویرانی به وجود خواهد آورد. در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار آمریکایی به دلیل بی کفایتی وی جان خود را از دست دادند.

 

در همین رابطه، روزنامه وال استریت ژورنال دیروز اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال برکناری «آلکس ایزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی این کشور به اتهام سوء مدیریت در مراحل آغازین بحران کرونا است.

 

البته سخنگوی کاخ سفید این خبر را تکذیب کرده و می‌گوید وزارت بهداشت تحت ریاست «آلکس ایزار»، همچنان به دنبال اجرای اولویت‌های ترامپ است و این گونه اظهارات غیرمسئولانه، دولت را از پاسخگویی صحیح به بحران کرونا بازمی‌دارد.

 

این در حالی است که وال استریت ژورنال به نقل از ۶ منبع آگاه می‌گوید نارضایتی از عملکرد ایزار رو به گسترش است؛ حال آنکه کاخ سفید در میانه بحرانی که جان بیش از ۵۳ هزار آمریکایی را گرفته، تمایلی به تغییر کابینه دولت ندارد.

 

رسانه «پالیتیکو» نیز نه تنها احتمال برکناری ایزار را منتفی نمی‌داند، بلکه لیستی از جانشینان احتمالی را نیز تهیه کرده است.

 

شمار مبتلایان به کرونا در قاره سیاه از ۳۰ هزار نفر گذشت

سازمان بهداشت جهانی امروز یکشنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کووید 19 در قاره آفریقا از 30 هزار نفر فراتر رفته است.

 

بر اساس این گزارش، دست کم 30125 نفر در قاره آفریقا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که 1365 نفر از آنها جان باخته‌اند.

 

جمهوری آفریقای جنوبی با داشتن 4361 بیمار مبتلا به ویروس کرونا بیشترین آمار مبتلایان را در آفریقا به خود اختصاص داده است.

 

این در حالی است که مصر با 4361 مبتلا، مغرب با 3889 مبتلا، الجزایر با 3256 مبتلا و کامرون با 1518 مبتلا در مکان‌های بعدی قرار دارند.

 

از سوی دیگر الجزایر با ثبت 419 مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بیشترین آمار فوتی ها در قاره آفریقا را به خود اختصاص داده است و مصر با 294 فوتی، مغرب با 159 فوتی، آفریقای جنوبی با 86 فوتی و کامرون با 53 فوتی در مکان های بعدی قرار دارند.

 

مرگ ۴۱۳ انگلیسی در ۲۴ ساعت گذشته/ هشدار درباره افزایش قربانیان

مقام‌های بهداشتی بریتانیا نسبت به وضعیت حساس و خطرناک این کشور در اثر افزایش تلفات ویروس کرونا هشدار دادند.

 

وزارت بهداشت انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 413 مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور رخ داده است.

 

با احتساب موارد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور طبق آمارهای رسمی تا این لحظه به 20,732 نفر رسیده است.

 

کارشناسان سلامت هشدار دادند ممکن است تا پایان سال جاری میلادی آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور به عدد 100 هزار برسد.

 

همچنین با ثبت 4,463 مورد جدید ابتلا، تعداد کل مبتلایان به کرونا در انگلیس به 152,840 نفر رسیده است.

 

این درحالی است وزارت بهداشت انگلیس فقط آمار مبتلایان فوت شده در بیمارستان‌ها را به عنوان آمار رسمی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می‌کند و به همین دلیل آمار واقعی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر برآورد می‌شود.

 

تلفات کرونا در اسپانیا به ۲۳۱۹۰ نفر رسید/ ۲۲۵ هزار و ۴۸۸ مبتلا

وزارت بهداشت اسپانیا امروز یکشنبه شمار قربانیان کووید -۱۹ در این کشور را با احتساب افزایش ۲۸۸ نفری طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ هزار و ۱۹۰ نفر اعلام کرد.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت اسپانیا، شمار موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا نیز با افزایش ۱۷۲۹ نفری به ۲۲۵ هزار و ۴۸۸ تَن رسیده است. همچنین، تاکنون ۹۸ هزار و ۷۳۲ بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

 

طی شبانه روز گذشته، کمترین آمار قربانیان کرونا از ۲۰ آوریل تاکنون در اسپانیا ثبت شده است. طی ۳ روز گذشته تعداد بهبودیافتگان نیز از مبتلایان بیشتر بوده است.

 

لازم به ذکر است کووید -۱۹ برای نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در بیش ۲۰۰ کشور به یک بیماری «همه‌گیر جهانی» تبدیل شد.

 

این در حالی است که کووید ۱۹ در سراسر جهان، ۲ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۴۳۹ نفر را آلوده کرده و در این میان، ۲۰۳ هزار و ۲۸۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

قربانیان کرونا در برزیل به ۴۰۱۶ نفر رسید/ ۵۸ هزار و ۵۰۹ مبتلا

وزارت بهداشت برزیل امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد فُوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در این کشور با مرگ ۳۴۶ تن دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۴۰۱۶ نفر رسیده است.

 

براساس بیانیه وزارت بهداشت برزیل، تعداد مبتلایان به کووید -۱۹ در برزیل نیز با مشاهده علائم این بیماری در ۵۵۱۴ فرد دیگر در ۲۴ ساعت اخیر، به ۵۸ هزار و ۵۰۹ نفر افزایش یافته است.

 

لازم به ذکر است جمعیت برزیل به حدود ۲۱۰ میلیون نفر می‌رسد. برزیل بیش از دیگر کشورهای آمریکای لاتین از همه‌گیری کرونا آسیب دیده است. نخستین مورد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در این قاره نیز در برزیل به ثبت رسیده است.

 

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هلند به مرز ۳۸ هزار نفر رسید

موسسه بهداشت و سلامت عمومی هلند روز یکشنبه اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا با 655 نفر افزایش به بیش از 37845 نفر رسیده است.

 

بر اساس این گزارش، تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس مرگبار نیز با 66 نفر افزایش به 4475 نفر رسیده است.

 

این موسسه هشدار داده است که آمار واقعی مبتلایان و مرگ و میر بر اثر کرونا احتمالا بسیار بیشتر است.

 

مارک روته نخست وزیر هلند پیش از این در اظهاراتی گفت: همه مدارس، رستوران‌ها و سالن‌های وزرشی حداقل تا 28 آوریل یعنی سه شنبه هفته جاری تعطیل خواهد بود.

 

وی از مردم خواست تا به همه تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا احترام بگذارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------