درآمدزایی بیمارستان های خصوصی با ترساندن زنان باردار از کرونا



اخبار,اخبار پزشکی,درآمدزایی بیمارستان های خصوصی با ترساندن زنان باردار از کرونا
برخی بیمارستان ها با بهانه ابتلای مادران حامله به کرونا، آنها را مجبور به سزارین می کنند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیمارستان ها بیش از 30 یا 40درصد اجازه جراحی سزارین را ندارند و پروتکل جدیدی برای افزایش سقف سزارین به بیمارستان ها ابلاغ نشده است.

به گزارش رکنا، برخی از متخصصان زنان و زایمان در بیمارستان های خصوصی به بهانه شیوع کرونا به زنان حامله توصیه می کنند به جای زایمان طبیعی، به صورت سزارین کودک خود را به دنیا آورند.

 

این در حالی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شروع طرح تحول سلامت سعی بر آن داشت آمار سزارین را کاهش دهد و طرح های تشویقی خاصی نیز برای زایمان طبیعی وضع کرد. با شیوع بیماری کرونا اما برخی از بیمارستان های خصوصی برای افزایش درآمد خود و با بهانه احتمال ابتلای مادر یا نوزاد به بیماری کرونا، زنان حامله را به سوی سزارین سوق می دهند.

 

تاکیدی بر سزارین مادران در دوره کرونایی نیست

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در این مورد به خبرنگار رکنا تاکید: اگر پروتکلی جدیدی برای سزارین زنان وجود داشته باشد، من ندیده ام. اگر پروتکل نباشد نباید سزارین انجام دهند چون سقف زایمان بیمارستان پر می شود و مشکل پیدا می کند.

 

وی تاکید داشت : هر بیمارستانی سقف سزارین دارد. هر بیمارستانی بیش از 30 یا 40درصد مجاز به سزارین نیست و اگر سقف آن پر شود، با مشکل روبرو می شوند. به عبارتی از سقف آنها کاسته شده و نمی توانند موارد سزارین را ادامه دهند. مگر آن که معاون درمان وزارت بهداشت پروتکلی داشته باشد که طبق آن به بیمارستان ها در مدت زمان خاصی اجازه سزارین داده باشند. من این پروتکل را ندیدم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------