اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

ابداع دستگاه هایی کم مصرف که مانند مغز انسان کار می کنند



اخبار,اخبار پزشکی,دستگاهی مشابه به مغز
محققان موفق شده اند دستگاه های کوچکی بسازند که کم مصرف هستند و با ولتاژی مشابه سیناپس های مغز انسان کار می کنند.

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، یک دستاور بزرگ رایانشی به محققان کمک کرده دستگاه هایی کم مصرف بسازند که با جریان برقی مشابه ولتاژ مغز انسان کار کنند.

 

محققان دانشگاه ماساچوست آمهرست راهی یافته اند تا از رشته های زیستی رسانای الکتریسیته  یک دستگاه حافظه الکترونیکی به نام «مموریستور»(memristor) بسازند.

 

 محققان با استفاده از  باکتریوم «ژئو باکتر» نانوسیم های پروتئینی توسعه دادند و متوجه شدند می توان دستگاه هایی ساخت که به اندازه سیناپس های مغز انسان انرژی مصرف می کنند.

 

جون یائو یکی از مولفان این پژوهش می گوید:  این یک مفهوم جدید است و ما معتقدیم به اکتشافاتی در علوم الکترونیک منجر می شود که به حوزه رژیم ولتاز زیستی مربوط است.

 

محققان برای تست این نانوسیم ها، الگوی پالس روشن-خاموش را از یک سیم فلزی نازک ارسال کردند که ۱۰۰ بار از موی انسان کوچکتر است.

 

الگوی شارژ مثبت -منفی  تاثیری مشابه فرایند واقعی یادگیری در مغز ایجاد کرد. یائو در این باره می گوید: می توان قابلیت رسانایی یا انعطاف پذیری  سیناپس های مموریستور نانوسیمی را طوری ماژول بندی کرد  که  نقش اجزای زیستی  لازم برای رایانس مغزی را تقلید کند.

 

قابلیت یادگیری این دستگاه برخلاف رایانه های معمولی مبتنی بر نرم افزار نیست.

 

نانوسیم های زیستی نسبت به نانوسیم های مصنوعی سیلیکونی مزایای بسیاری دارند و کم مصرف تر هستند. همچنین آنها در آب یا مایعات ثبات بیشتری دارند و به عبارت دیگر می توان آنها را برای مصارف پزشکی مانند دستگاه های رصد ضربان قلب به کار برد.

 

جزئیات این فناوری جدید در ژورنال Nature Communications منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------