نتایج معالجه ۷ مورد مبتلا به ویروس کرونا در ووهان



اخبار,اخبار پزشکی
اولین پزشک تشخیص دهنده کرونا در چین برای اولین بار اسناد مربوط به نتایج معالجه و درمان هفت مورد ابتلای اولیه به کرونا ویروس در ووهان چین را فاش کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، دکتر «جانگ جی شیان»، اولین نفری که شیوع کرونا ویروس در چین را اعلام کرد، اخیرا نخستین یادداشت خود با موضوع معالجه و مشاوره های درمانی ارائه شده برای هفت مورد بیماری که نخستین بار در این کشور به کرونا مبتلا شده بودند را فاش کرده است. خانم دکتر جانگ با گذشت بیش از 3 ماه، برای اولین بار اسناد مربوط به نتایج اقدامات درمانی اش در معالجه بیماران مبتلا به کرونا ویروس را در اختیار متخصصان نهادهای مختلف قرار داده است.

 

جانگ، رئیس بخش بیماریهای تنفسی بیمارستان طب چینی و غربی استان هوبی چین، از تاریخ 26 تا 27 سپتامبر سال 2019 میلادی، 7 مورد پنومونی ناشناس را پذیرش کرد. این دکتر با توجه به سابقه طولانی اش در درمان بیماری های همه گیر، زودتر از دیگران متوجه شیوع کرونا ویروس شد و اطلاعات خود در این زمینه را 2 بار به مقامات رده بالا گزارش داد و زنگ خطر مقابله با این ویروس را به صدا در آورد.

 

خانم جانگ در یکی از یادداشت های مشاوره درمانی اش به شرح حال بیماری پرداخته است که در دسامبر 2019 به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شده بود. دکتر جانگ و آقای «شیا ون گوان» رییس بیمارستان طب چینی و غربی استان هوبی و 10 نفر دیگر این بیمار را پذیرش کردند. جانگ در شرح حال این بیمار نوشته است که او 10 روز بعد از بستری دچار تب شد و این تب بالا 3 روز ادامه داشت و صدای تنفسش عادی نبود. بر اساس اسناد جانگ، درمان پاکسازی ریه از عفونت برای این بیمار انجام گرفت و نتیجه سی تی اسکن انجام شده حاکی از وجود ضایعات عفونی ریه بود و از طرف دیگر، نتیجه آزمایش های آنفولانزای A  و B و 5 آزمایش دیگر مربوط به پاتوژن تنفسی او نیز منفی گزارش شد.

 

بر اساس گزارش دکتر جانگ، این بیمار که در بازار آبزیان ووهان به عنوان فروشنده مشغول به فعالیت بود، چهارمین بیمار مبتلا به کرونا ویروس در چین بود که وضعیت حادتری در مقایسه با دیگر مبتلایاان داشت و بیماری اش شباهت بسیار زیادی با علایم کرونا داشت.

 

جانگ اعلام کرده است که کرونا در روزهای اولیه شیوع به عنوان یک بیماری همه گیر شناسایی شده بود اما تصور نمی شود که قدرت سرایت و ظرفیت گسترش آن تا این حد باشد.

 

بر اساس یادداشت جانگ، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های همه گیر منطقه هان جیانگ شهر ووهان، در واکنش به شیوع گسترده و سریع کرونا وارد عمل شد و کارمندان این مرکز بعد از ظهر 27 سپتامبر و بعد از دریافت اطلاعات شیوع این بیماری همه گیر، به منظور بازرسی وضعیت بیماری کرونا وارد بیمارستان شدند و نمونه خون و اوروفارنژیال مبتلایان را مورد بررسی قرار داند. این کارمندان 29 دسامبر بار دیگر به منظور گرفتن نمونه خون بیماران و اطلاع از وضعیت مبتلایان به این بیمارستان مراجعه کردند.

 

دکتر جانگ در پاسخ به این سوال که آیا نباید خطر سرایت کرونا از انسان به انسان زودتر از اینها برای افکار عمومی فاش می شد، اینطور می گوید: برای آشنایی با یک بیماری جدید، زمان نیاز است و تا زمانی که چیزی از بیماری جدید مشخص نشده است نباید درباره آن صحبت کرد بلکه باید با روشی علمی و با احتیاط به آن پرداخت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------