مرگ ۴۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته/ افزایش مبتلایان در ترکیه



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایتالیا
دولت ایتالیا از فوت ۴۸۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز شنبه اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 482 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 در این کشور جان باخته‌اند.

 

اگرچه با احتساب آمارهای جدید، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا اکنون از 23 هزار نفر عبور کرده، اما نکته امیدوارکننده آمارهایی که امروز شنبه از سوی آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا منتشر شده این است که بار دیگر شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به کمتر از 500 نفر در یک روز رسیده است؛ اتفاقی که طی چهار هفته اخیر تنها یک بار رخ داده بود.

 

آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور را نیز حدود 176 هزار نفر اعلام کرده است که وضعیت 2733 نفر از آنها وخیم گزارش شده است که این رقم نیز در مقایسه با روزهای گذشته کاهش محسوسی نشان می‌دهد.

 

طی 24 ساعت گذشته 3491 نفر به آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا افزوده شده است که این مسئله نیز از کاهش نسبی شیب شیوع بیماری در این کشور حکایت دارد؛ روندی که البته از چند روز قبل آغاز شده است.

 

ایتالیا در حال حاضر از لحاظ شمار قربانیان ویروس کرونا در رتبه دوم جهان و از لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه سوم جهان قرار گرفته است.

 

ترکیه در ابتلا به کرونا از ایران پیشی گرفت

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۷۸۳ مورد قطعی جدید ابتلا به کرونا در ترکیه گزارش شده است.

 

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد، آمار افرادی که در اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته‌اند، ۱۲۱ مورد افزایش داشته و به ۱۸۹۰ تن رسیده است.

 

به گفته کوجا، تاکنون در مجموع ۱۰ هزار و ۴۵۳ تن از مبتلایان کرونا در ترکیه بهبود یافته‌اند.

 

وزارت کشور ترکیه نیز اعلام کرده است، محدودیت‌های مربوط به منع سفر را بین ۳۱ شهر به مدت ۱۵ روز دیگر تمدید کرده است.

 

بر اساس گزارش رویترز، آمار اعلام شده از سوی وزیر بهداشت ترکیه نشان می‌دهد این کشور برای اولین بار در شمار موارد ابتلا به کرونا، از ایران پیشی گرفته و دارای بالاترین آمار مبتلا در خاورمیانه است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان پیش‌تر از شناسایی ۱۳۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران خبر داده و اعلام کرده بود: مجموع بیماران کرونا در کشور به ۸۰ هزار ۸۶۸ نفر رسید.

 

تداوم فوتی‌های ناشی از کرونا در قاره سبز/ ابتلای ۴۷۸۵ نفر در روسیه طی ۲۴ ساعت

شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در قاره اروپا کم و بیش ادامه دارد، هرچند که برخی کشور‌ها از رسیدن به حد ثابت از لحاظ شمار مبتلایان و نیز کشته شدگان ناشی از ویروس کرونای جدید خبر میدهند به طوری وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۸ نفر در بیمارستان‌های این کشور فوت کردند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در شبانه روز گذشته ۸۸۸ نفر در بیمارستان‌های انگلیس جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونای جدید از دست دادند. با احتساب این نفرات اینک ۱۵۴۶۴ نفر جان خود را بابت کرونا از دست داده اند. بنابر اعلام وزارت کشور انگلیس، آزمایش کرونای ۱۱۴۲۱۷ نفر در این کشور مثبت بوده است.

 

در هلند نیز آمار مرگ و میز ناشی از کرونا همچنان ادامه دارد و در شبانه روز گذشته با اضافه شدن ۱۴۲ نفر به این آمار، شمار درگذشتگان ناشی از کرونا به ۳۶۰۱ نفر رسید. وزارت بهداشت این کشور امروز اعلام کرد ۱۱۴۰ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و در نتیجه تاکنون ۳۱۵۸۹ نفر در هلند به کرونا مبتلا شده اند.

 

شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت. به نوشته رویترز، با فوت شدن ۵۶۵ نفر دیگر در اسپانیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، شمار کلی قربانیان بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۲۰۰۴۳ نفر رسید. وزارت بهداشت اسپانیا همچنین اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ظرف یک روز گذشته از ۱۸۸۰۶۸ نفر به ۱۹۱۷۲۶ مورد افزایش یافته است.

 

در فرانسه از کشور‌های بسیار درگیر با این ویروس کشنده به ویژه در هفته‌های ابتدایی اینک کاهش شمار مبتلایان به کرونا به گوش می‌رسد. به گفته مقامات وزارت بهداشت فرانسه تا کنون ۱۴۷۹۶۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده که از این بین ۱۸۶۸۱ نفر جان باخته‌اند.

 

به نوشته وبگاه مرجع «ولدومیترز» در ایتالیا نیز تا این لحظه ۲۲۷۴۵ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. در این کشور تاکنون در مجموع ۱۷۲۴۳۷ نفر به این ویروس مبتلا شدهاند.

 

بلژیک، دیگر کشور اروپایی روز شنبه از افزایش ۲۹۰ نفری کشته شدگان ناشی از کرونا خبر داد. با این آمار شمار جان باختگان ناشی از کرونا در این کشور به ۵۴۵۳ تن رسیده است. در مجموع نیز ۳۷۱۸۳ نفر در بلژیک به کرونا مبتلا شده اند.

 

در سوئد نیز ۱۱۱ نفر دیگر در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند. اینک با احتساب این آمار ۱۵۱۱ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند. در سوئ در مجموع ۱۳۸۲۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

 

روسیه نیز روز شنبه شاهد افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به ویروس کرونا بود. ظرف یک روز گذشته، با ابتلای ۴۷۸۵ نفر به این بیماری، شمار کل مبتلایان در روسیه به ۳۶۷۹۳ نفر رسید. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، با فوت ۴۰ نفر دیگر در روسیه، تعداد کل قربانیان این بیماری به ۳۱۳ نفر افزایش یافت.

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اسرائیل به ۱۳۲۶۵ نفر

وزارت بهداشت رژیم اشغالگر صهیونیستی از ثبت 158 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 

بر اساس این گزارش تاکنون 13265 نفر در سرزمین‌های اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 164 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

ویروس کرونا اولین بار دسامبر گذشته در ووهان چین رؤیت شد و تاکنون بیش از دو میلیون و 297 هزار نفر در سرتاسر دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند و حدود صد و پنجاه و هشت نفر نیز جان باخته اند.

 

مرگ ۸۵۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا در انگلیس طی ۲۴ ساعت گذشته

وزارت بهداشت انگلیس روز جمعه اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 847 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند.

 

با احتساب این  تعداد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور اکنون به بیش از 14500 نفر رسیده است.

 

انگلیس از لحاظ تعداد موارد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا، پس از کشورهای آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه در رتبه پنجم جهان جای گرفته است.

 

وزارت بهداشت انگلیس شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز بالغ بر 108 هزار نفر اعلام کرده است. بنا بر اعلام این وزارتخانه، طی 24 ساعت گذشته 5600 مورد جدید ابتلا به کرونا در انگلیس گزارش شده است.

 

ابتلای بیش از ۱۱۰۰ نفر در عربستان در یک روز

وزارت بهداشت عربستان از ثبت 1132 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد که یک رکورد در نوع خود به شمار می رود.

 

با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان در عربستان تا امروز شنبه به 8300 نفر افزایش یافته است.

 

تعداد قربانیان کرونا در اروپا از ۱۰۰ هزار نفر گذشت

خبرگزاری فرانسه شنبه شب اعلام کرد که بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت‌های اروپایی، شمار قربانیان ویروس کرونا در قاره اروپا اکنون به بیش از 100 هزار نفر رسیده است.

 

با احتساب آمارهای جدید، کشورهای اروپایی در مجموع بیش از 62 درصد از کل موارد مرگ‌ومیر بر اثر ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

روز گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا از یک میلیون نفر گذشت و این رقم اکنون به بیش از یک میلیون و پنجاه هزار نفر رسیده است.

 

پس از آمریکا که با اختلاف بسیار فاحشی از لحاظ تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا رتبه اول جهان را در اختیار دارد، کشورهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس از لحاظ تعداد مبتلایان و کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و بلژیک از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا در رتبه‌های بعدی جا گرفته‌اند.


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------